Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVI/
Autor
atkij
skutečnost se stala metou
zprávou správně pozitivní
strništěm ti roste léto
odhrnulo jarní bouřky
do česnečky dva tři stroužky
v cibuláku
odjakživa
za brýlemi řádky čtiva
vlídně stejná kuchyň
ty v ní
16 názorů
Karpatský knihomoľ
05. 06. 2019takéto čítam rád
Souhlas; úvod aliteračně zahuštěn, jíška je v něm, když do česneček povětšinou nepřichází.
mne sa napríklad páčil ten zákerne postavený úvod...jednak si autorka trúfla okoreniť to zvukovou-zprávou správne pozitívni... zaujímavé, nakoľko ak je niečo pozitívne, tak pozitívne je... použitm celého výrazu, v spojení s prvým riadkom- mi skôr vyskakuje asociácia niečoho, keď sa nádej mení na niečo skutočné..akoby možno iba konštatovala, že terajšok je možno ten finálny bod, v ktorom všetko dospelo do správneho bodu... ak sa dám vtiahnúť ďalej- nachádzam poeticky a obsahovo výborný výraz-strniskom ti rastie leto,-ktorý možno začína odhaľovať istú interakciu subjekt-objekt,ktorá sa zhmotňuje v poslednej sloke... mne možno mierne vadila sloka cesnek cibula- aj keď výrazovo je tam vtesnená a spracovaná dobre,,,prišlo mi to akože "aby tam bolo "- pričom možno by autorka vedela tento motív vycibriť do oveľa lepšej polohy... to je len vypichnutie malého detailu v mojej interpr. nič to nemení na tom, že je to napísané a "stavebne " postavené naozaj čisto...
Chápeš, jako mladistvý až čerstvě zletilý (strniště) delikvent sedí v teple maminčiny kuchyně, řídil v decentní opilosti (indicie vyprošťovací česnečka, jde tedy o recidivu); a to nikoli jen jízdou přes strniště, neboť na jaře hojné bouřky polnosti patřičně rozmáčely, a tudíž bylo nutno využít silniční infrastruktury. Ustaraný rodič si nyní přes obroučky brýlí pročítá sáhodlouhý ortel (jenom těch paragrafů z NOZu!) o vyměřené pokutě.
Ale nezabásli ho, jen se bude platit.
Jo, to by byla vcelku nevinná varianta.
..........
Ježíš, atkijka mě přerazí.
Kousej, kousej, vyčkám výsledků, neb nic nevymyslím, v těchto otázkách se špatně trefuji, vždy si roztřískám vzteky křišťálku.
Inu, to víš, ono se toho píše...
ptíčku,
pohrávám si tam s myšlenkou okružní hříčky, kdy cesta je cílem, a tak skutečnost je cestou - buď protentokrát vytouženou domů, anebo vždy atkijkou zmiňovaným během na dlouhou trať,
každopádně vnímám tentokrát slovo pozitivní v radostném smyslu, a tak jen doufám, že opravdu ano ---
okamžiky prostého domácího štěstí
jo, čtečku, tu mám total zadřenou, takže...
A třikrát sláva opičinám od Luboška, osvěžují den.