Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePáně Estétova rondó
Autor
Umbratica
Bronzové rondó
Jen sochám nechá hladkou pleť
čas který lidské tváře drtí ?
Bronz posmívá se pyšně smrti
i veršům jejichž temná spleť
je otázka i odpověď
pád laviny i příkrov suti...
Jen sochám nechá hladkou pleť
čas který lidské tváře drtí
a přesto dál mi hlavu pleť
má Poézie stesk můj utiš
na rychlých křídlech do tmy leť
od zrcadel co k pláči nutí...
- Jen sochou být ! Mít hladkou pleť
v svých slovech žít a smát se smrti !!
Stín
Letící oblak vrhá stín
na modré chrpy v širém poli
zlověstně tmí se nad údolím
nad opuštěným rozcestím
nad obilím co šelestí...
Mrak si svou cestu sotva zvolí
jenom se nechá odnésti
nad modré chrpy v širém poli
kamkoli letí odkudkoli
s větrem vstříc čísi bolesti
slzičky z ledu kdesi prolít
komusi přinést neštěstí...
Letící oblak vrhá stín
na modré chrpy v širém poli
25 názorů
No - takové archaiké veršíky jako z 19 stol. Ale jsem ráda, že se tolika lidem pořád líbí a tvoří jakousi protiváhu k tvorbě současné.
Zajíčku,
to je velká ironie od kohosi, s kým to jde trvale od deseti k pěti.
Zajíc Březňák
26. 06. 2019"...v svých slovech žít a smát se smrti!!" *** To oceňuji.
Přeně jak říkáš. Smích je koření života a přesto, že naše dobrá nálada nám nevyřeší problémy, nasere tolik lidí, že stojí za to si ji udržet. Já to mám takhle: Jaro v těle, slunce v duši a tak dál...A bude jenom dobře, když po nás zůstane trošku humoru pro další generaci.
Napsala jsi to moc hezky.
Nami,
ale možná bude hezké i to, že se třeba mým a tvým slovům budou smát i po naší smrti. - Co si vlastně humoristé mohou více přát ?
En,
ce se té ironie týče - jsem ráda, že moji čtenáři mi rozumí. Mám bohužel neblahou skušenost, že mé ironické či dokonce groteskní básničky jsou brány vážně a dostávají vlastně tipy za to, čím nejsou.
Norsko,
tvůj postoj k věci vyjadřuje pozoruhodnou objektivitu, před kterou smekám.
Štírko,
to jsou takové kousky jako z vlasteneckého almanachu z 19.stol. Jak je možné, že to ještě fuguje ? Rondó ! Středověká forma psaná jazykem z devatenáctého stol v dnešní době. Zírám.
Andělko,
ty vlčí máky jsem tam původně chtěla zařadit, protože právě teď na okraji polí u nás kvetou s chrpami společně. Ale určitě se na ně dostane. Zítra zase budu psát v básničce U trati o bodlácích.
Leraku,
to je taková ta chuť spíše z devatenáctého století a já jsem upřímně překvapená, kolika lidem se to líbí. Ale jsem ráda a občas něco od pana Estéta zařadím.
Vesuvanko,
díky, je to ale jen taková hra na klasiku. Já to úplně vážně nemyslím.
Klasika v této podobě, či spíš jen lehce ironickém kabátku, osloví určitě:)
ale myslím, že je to verši samotnými
Tu druhou jsem si přímo vychutnala, spolu s tím oblakem a vidinou modrých chrp...
Bronz posmívá se pyšně smrti
i veršům jejichž temná spleť
je otázka i odpověď
pád laviny i příkrov suti...
Jen sochám nechá hladkou pleť
čas který lidské tváře drtí
Krásně vyjádřené a pravdivé. Moc se mně líbí i báseň Stín - je to nádherný obraz namalovaný slovy.
TIP
Di,
tohle je skoro skutečná "klasika", klasika, kterou většina čtenářů asi těžko stráví. Myslím si ale (mám ve skutečnosti opačný názor než v básničce Vyhnálovský folklór), že klasika v podobě grotesky šmrncnutá folkórem,ovšem spíše ruským než moravským, by si svůj okruh čtenářů třeba i našla. ...Písmák je fajn v tom, že si to tady mohu vyzkoušet.
Brnozová - výborný nápad, sdílím! ;-)
Stín - namalováno talentovaným štětcem! :-)))***