Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seLetní...
Autor
Gora
louka po dešti –
konipas bílý loví
z koňského hřbetu
...........
japonští kapři
vplouvají na hladinu –
jezírko rudne
............
v koutě zahrady –
vistárie obrůstá
dětskou houpačku
45 názorů
snake-1, děkuju!
Ano, ale zas všechna haiku nemohou být o něčem zmizelém:-)... vím, jaks to myslel, díky za rady, ostatně v těch tvých /zde na Písmáku/ jsem každou chvíli, okopírovala jsem si je.
Připojuji se s výběrem a stejně jako Můra můžu konstatovat, že jako nejlepší vnímám třetí text, především proto, že se tam motiv "zmizelého dětství" naprosto nenuceně vynořuje z triviální situace, myslím, že přesně tohle je způsob, jak na haiku.
Můrko, mám velkou radost!! Díky, díky, hodně mne to baví... snad se ještě vypracuji.
Tahle sada se ti povedla. Formálně v naprostém pořádku, dílka Ti krásně drží pohromadě. Vybíráš dobře motivy, soustředíš se na úplně obyčejné obrazy, nemáš sklon zachytit atrakce, které Ti momentálně upoutají pozornost. Výběr především za třetí text. První a druhé jsou hodně dopovězené.
Jirko, díky za milý komentář - při jeho přečtení cinknul lyrický zvonek :-))
Třetí nejlepší a hodně krásné, další dvě jsou hezké, ale bez většího přesahu, mají však lyrický zvonek
blacksabbath
20. 07. 2019....nejvíc ta třetí.......ale všechny super.................*/**
Třetí je znepokojivé, s otazníkem. Kam se poděly děti. Zmizely, vyrostly?
KK: díky, pod přívalem Kočkodanových parodií jsem si tvého komentáře málem nevšimla:-))
Evženie Brambůrková
18. 07. 2019Líbí se mi. :-)
Nový bez šortek je fajn:-) a Věruška taky, o Jehovistovi ani nemluvě:-) Jsi jednička:_) a dík.
Karpatský knihomoľ
18. 07. 2019všetky tri na tip
Radovan Jiří Voříšek
18. 07. 2019cóóó já ..., Japonci!
Obdivuji tu hru, která dává tak úžasné souvislosti a přitom hovoří tak mnohoznačně. Úžasné.
Líbí se mně všechna, jsou to krásné a milé obrázky léta. Konipas bílý, lovící z koňského hřbetu, mě dostal :-))) TIP
Janino, vnímáš správně, čtenáře by mělo haiku inspirovat k vlastnímu výkladu, a tak by nemělo obsahovat /přímo napsané/ metafory a nemělo by být zcela "dořečené" - a děkuju...
Jitko, díky, jsem vážně ráda, že jsi pro sebe našla v mém dílku něco hezkého...až výběrového:-))
Haiku moc nerozumím (když jsem se o nějaké pokoušela, vždycky jsem dostala vynadáno, že to haiku není :-), ale tohle se mi moc líbí. Vnímám v těch obrázcích něco "navíc", skryté metafory. Nebo si je jen představuju?
Radovan Jiří Voříšek
18. 07. 2019japonské velryby
hrají si s harpunami
moře rudne
jen asociace
PS
haiku bezva, moc se mi líbí nápad - obrůstání houpačkou a rudnutí kapry