Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVyhnálovské zvuky
Autor
Umbratica
Vlci
Vhrouží se do mlhy
krouží v ní pomalu
okolo stavení
a naslouchají zvukům
Zakdáká slepice
ze dvora ospale
na vrabce pod vraty
vyštěkne pes
a suchý list
v mrazivém závanu
zaskřípe
na plochém kamení dlažby
Neviditelní
neslyšní
zanechávají po sobě
ze stop uvitý věnec
Stíny žhavého léta
Ozvěny vsáklé do stěn
se vypařují
za poledního ticha
kdy jenom cvrčci a kobylky
neztrácejí vedrem řeč
Do cinkání lžiček
koktá samopal
úryvky z jakési epopeje
a granáty
otvírají svá srdce
velkoleposti příběhu
A pak je zas ticho
Jen kukuřičným šustím
na klasech pod šindely
se prodírá myš
Krkavec
Skála skále podává
to jeho zakrákání
jak úvod k temné pohádce
na rozhlasových vlnách
Schází jen hrčení kočáru
a klapot podkov
výstřely z bambitek loupežníků
a hlasy splétané vzrušením
v gordický uzel
Není jich sedmero
letí jen sám
a zpívá si chraplavým hlasem
černý jak smrt
po které zametá stopy
37 názorů
Díky. Nikdy jsem za těch pět let, co tu jsem, neměla delší volníčko než jeden měsíc. Tak teď si to budu moci konečně užít.
qí,
při téhle nejisté budoucnosti zatím budu dál jen čtenářkou a občasnou komentátorkou.
qí,
při téhle nejisté budoucnosti zatím budu dál jen čtenářkou a občasnou komentátorkou.
qí,
knihovna je otevřená ještě do 15.8., byla jsem tu vracet nějaké knihy a tak jsem tady zůstala u počítače. Ale místa už jsou obsazená a tak mě nejspíš zase za chvilku vyhodí, protože jsem tu byla první. Buď pojedu domů, nebo se pokusím přesunout do klubovny. To podle toho, kolik bude právě hodin. ...Ani v knihovně nebývá klid, ale přecejen se to nedá srovnat s onou klubovnou. Nevím, jak dlouho vydržím se tam napojovat,zatím ale počítám s tím, že se tam napojovat budu. Jen "díla" už do podzimu žádná publikovat nebudu. Připadalo by mi hloupé odpovídat svým příznivcům na kritiky třeba až za čtrnáct dní.
Jsi skromná phil, a - je to jako začátek básničky :
nad ránem sova a kafe z termosky
za oknem svítí jen lampy nad silnicí... atd
"sexyhlasí"... To je pěkné slovo. Jeden africký orel se jmenuje orel jasnohlasý. Ale jestli má sexyhlas, to nevím. Zazpívá si vždycky jen když něco uloví.
Sedím v klubovně, ve které před chvílí skončila oslava. Ve vedlejší místnosti nacvičuje kostelní sbor. Před chvilkou tady byl nějaký pán a když mě viděl u PC, myslel, že tu povedu počítačový kurz. Vyvedla jsem ho z omylu, ale on se ptal, jestli to s počítačem umím a že kdy tu bývám a jestli ho můžu naučit to a ono. No potěš pámbu ! Tak tohle tady loni nebylo. Nevím, jestli vůbec budu mít čas na Písmák.
qí,
problém je ale v tom, že muži s krásným hlasem si mohou být vědomi toho, že ten hlas je jediné , co mají a chtějí být pouze hlasem. Nechtějí třeba, aby jejich ctitelky věděly, jak vypadají. Dříve se takoví muži mohli stát třeba rozhlasovými hlasateli. Dnes už jsou ale internetové kamery všude.
Goro,
o tom , co se u nás kdysi dělo, pojednává třeba knížka( nebo film) Smrt si říká Engelchen.
Phil,
vidět vlka v přírodě je rarita. Jistěže se to může poštěstit myslivcům, lesákům a lidem, kteří se umějí pohybovat v lese. Ještě obtížnější je vidět rysa. Tam je to téměř vyloučené. Dost se v lese pohybuji, ale viděla jsem jen pár dost vzácných ptáků a motýlů.
qí,
někdy ale může nastat po telefonním okouzlení velké rozčarování. Muž s krásným hlasem může být taky malý tlustý a plešatý. Právě tak třeba vypadal mistr Jan Hus a tradice pak z něho udělala vysokého hubeného vousáče.
Stíny žhavého léta působí autenticky...
Skále skále podává - skála skále, asi...
Taky hodně načítám. Loni se tu jeden potuloval. Autorka obrazu mi napsala, že to je její oblíbený. Jestli jí napíšu pocit. Je zvláštní...
Phil,
je to sice jen básnička, ale myslím, že jsem chování vlků popsala velmi dobře. Když jsou nažraní a nemusejí lovit, jsou velmi zvědaví. Často pozorují i lidi a to velmi dlouho a soustředěně. Třeba za polárním kruhem, kde žijí jen bílí vlci, pozorují lidi jako svou případnou kořist.U nás se vlci lidí bojí, protože se bojí střelných zbraní. Nevím, jak se taková rodová zkušenost předává z generace na generaci, ale předává se. Ve středověku se vlci k lidem chovali zcela jinak. Za krutých zim byli schopni sežrat i celou vesnici.
Agáto,
když nemohu v noci spát, poslouchám jedno moravské bluesové rádio.Některá blues zpívají chraplaví černí krkavci a zní to opravdu velmi dobře.
qí,
krkavec má velmi podmanivý hlas a já jsem slyšela, že některé ženy se zamilují i do mužského hlasu v telefonu.
Díky, Morový Doktore. Dle tvého jména soudím, že by u tebe dekadentka Umbratica mohla mít občas úspěch. Morové doktory velmi dobře znám ze starých obrazů. Vypadali jako podivní ptáci. Měli dlouhý hábit a masku v podobě zobáku.
Ta první strofa o vlcích, koupila jsem si nedávno obraz s vlky, hned mi naskočil. Ráda četla.
Myslím, že tady na Písmáku nás lesáků asi moc není, i když je fakt, že já prózu z časových důvodů nesleduji a přes tu vůbec nemám přehled.
Ale to já všechno dobře vím. Jsem částečně z myslslivecko- lesácké rodiny a i když nejsem ani jedno ani druhé, přecejen o tom cosi vím z praxe.
Nestraš, prosím tě. Být lesák vždycky neznamená být i myslivec, velmi často se jejich zájmy kříží!!!