Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seLetiště I
Autor
Umbratica
V manželské posteli
spí sama
Betonem letiště
prorůstá tráva
světlušky na drnech marně
vyznačují
zapomenutou runway
a možná jen anděl strážný
inkognito a bez lampičky
nalézá světelný koridor
a přistává
do vychladlého peří
Letištní plocha
je pro něj ale
noc co noc menší a menší
je pro ni ale
noc co noc větší a větší
23 názorů
V některých barech ale stačí mít trochu jiné názory než majitel baru a už má vyhazovač plné ruce práce. Pod pojmem "výtržník" si různí lidé představují velmi odlišné osoby.
Ona už strážného anděla přestává bavit. Neumí se chovat, dělá samé vylomeniny a jeden aby ji pořád hlídal.
Ona se ale v té veliké a prázdné posteli cítí strašně sama. Čas samoty je delší a delší a prázdná postel je větší a větší.
dadi,
ty poslední dva veršíky jsem přecejen smazala.Uvědomila jsem si, že takto bude mít báseň alespoň otevřený konec. Otevřený konec je vždycky lepší než konec pesimistický. Tak tedy díky za radu.
Ano, je to tak. Láska je zodpovědná práce, kterou ale musí člověk dělat rád.
Radovan Jiří Voříšek
30. 07. 2019přímo z ní čiší atmosféra odcizování vlivem nekrmení lásky
V zimě zase budu mít na Písmák možná daleko víc času, takže budu asi pokračovat v publikování až v listopadu nebo v prosinci. Připadalo by mi tak nějak nefér něco sem dávat, aniž bych věděla, jestli budu vůbec moci odpovědět na kritiky.
Ano, je to tak, jak píšeš. Ale právě proto není kam spěchat. Pokud má mít něco trvalejší hodnotu, nemůže to být jen módní, efemérní záležitost. Musí to "platit" ještě i zítra nebo pozítří.
Romane,
já jsem z umělecké rodiny a tak vím, jak končí někdejší docela velká sláva. Změní se umělecké trendy a to, co ještě včera bylo uměleckou hodnotou, to už dnes hodnotou není. Dřív určovali, co je hodnotou , do značné míry politici. Dnes to určují kunsthistorici a kritici a ještě k tomu spíš ti zahraniční než ti naši.
dadi,
až člověk ztratí i anděla strážného, většinou to s ním špatně dopadne.
Romane,
uvidím , jak si ty verše dál povedou v průběhu času. Jsem zvědavá, jestli se na ně rychle zapomene nebo ne.
Evženie Brambůrková
25. 07. 2019Takový je život.