Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZáří...
Autor
Gora
šňůra s kolíčky –
prádlo létá vysoko
a ptáci ztichli
...............
zorané pole –
traktory bot hledačů
šlapou po brázdách
60 názorů
Radovan Jiří Voříšek
06. 09. 2019já kolikrát čtu svoje starší a jsou mi neznámé
Radovan Jiří Voříšek
06. 09. 2019vidíš a už jsem zapomněl, že jsem tu byl a tipoval
Je fakt, že se zde inspirujeme navzájem, to je na litwebech asi to nejlepší... tak se těším:-)
Aj, to já jen tak loupu perníček, občas se vyžiji i v parazitním žánru - atkijku :)), ovšem na Luboška nemám!
Vložím tedy, jen co se zvetím, alespoň jinou blbůstku... celopološně inspirovanou :).
Silene, máš talent, zkus haiku... to s ptáky a prádlem je moc fajn:-)), -nemusí být vše 5-7-5...
Jak vás čtu a čtu, nemohu se nepodělit o další vyvozený nástřel nuanční momentky, který mi dík vaší rozpravě naskočil:
ztichli ptáci
a prádlo vzlétlo
Hezký obrázek by určitě vzešel i z kapek na šňůře... (a předpokládám, že takové jsou někde namalovány.)
Pochopitelně vůbec nic nemám dotažené, dělím se o črty.
dokonce dvě další, i u traktorů ale ty jsem smazala...
v poryvech větru
divoce létá a mává–
prádlo na šňůře
šňůra s kolíčky –
prádlo létá vysoko
za letní bouřky
Jitko, proč bych se zlobila, jdeme zde stejným směrem:-) a každá trochu jinak... u jiných mne taky napadá - ledacos, tady jsem v jedné z několika variant měla prádlo na šňůře, najdu ji a pro zajímavost dám do komentáře... moc díky.
Ano, Spanička bude mít další námět na ironické - kdo je bez talentu, píše haiku:-), možná to tak je...
Pevnost formy je ochranou i výzvou, filosofický smajlík,
a tak si říkám, jak jsme se pěkně vodvázaly, potěší se aspoň Spalnička :)).
(A taky zvýšit čtenost dalším vstupem!:)))
Máš tu prostě veselo.
Máš recht, je to dost dopovězené. Líbilo se mi /neodolatelně/ podobenství s traktorovým ořem:-) a chtěla jsem dodržet formu, bez ní v tom šlapu jak hledač v brázdě :-(((, díky.
Joj, jen hlásím, že čtenáři mého typu mají rádi v hlavě zavařeno!
Když jim to naservíruješ suprfreš čerstvý, nemají se čím trápit, co otvírat:).
(A samozřejmě zbaběle škemrávají o nápovědy autora i druhých a kdesi cosi...)
Hani, taky mne to napadlo, asi je to BOT zbytečně dovysvětlující, ale zas jsem si říkala - aby si čtenář nemyslel, že na pole přijeli hledači na traktorech :-)))
Stále zkouším, tu lépe, tu hůře... díky, že se zamýšlíš, pomáháš!!
Iren, aniž bych na něco přišla, přemítám si tu...
zmíněné a tolikrát vypíchnuté traktory bot hledačů, sám o sobě dobrý námět --
zkrátka, v rámci minimalizace, kterou vždy probíráte, zde mi konkrétně připadne zbytečné navršení zpřesňujících genitivů,
zorané pole –
traktory bot hledačů
šlapou po brázdách
(Má hlava:
V hledáčku hledači.)
Což není haiku, to je status:)).
Ty mi rozumíš, nechci ti to rozorat, vím, že se držíš i slabičného schématu, problém zaujal.
Tip za šňůru s kolíčky. Zvláštní, že jsem tento týden taky napsala haiku o prádelní šňůře. Kdysi se mi stávalo, že jsem psávala(nezávisle na ní) na stejné téma jako qíčala. Teď se mi to poprvé stalo s tebou. Kdy tu svou šňůru ale zveřejním , to nevím. Na pořadu dne mám Střihy.
Ze čtení mám hezký pocit, škoda, že haiku je pro mě pole neorané. Z porovnání jiných jsi u mě 1.
a ptáci ztichli - se mi nelíbí. Ale je to správně, předpisově - čili v pořádku. Poučení pro příště. Pro mě. Zase ztichnu:)
Evženie Brambůrková
03. 09. 2019Připadá mi, že ty roky jsou stále kratší. /T
teisane, opravila jsem na ...a ptáci...
subjektivní pocit, hm, příště se vynasnažím vyvarovat se... díky:-(
dievča, já děkuji za vysvětlení, paběrkáři se vlastně vyskytují i tady :-)
Gora:
Jen tak na okraj...místo "i ptáci ztichli", tak "a ptáci ztichli" - tady jde jenom o subjektivní pocit o silnější vyjádření toho "mrtvolného" napětí před čímsi - vichřice, bouřka. Chyba není samozřejmě ani jedno ani druhé, jde jenom o pocit.
dievča z lesa
03. 09. 2019dievča, a kto sú paberkári?:-)
ti hledači jsou hledači kovů, u nás jich je docela dost, chodí s detektorem a jen co se zorá pole, vyrazí v botech, které mají vzorky jako "traktor"...
dievča z lesa
03. 09. 2019Karpatský knihomoľ
03. 09. 2019KK, díky, u nás se tomu vzorku na pracovních botách říká - traktory... je to po česku :-), dvojí význam...
Karpatský knihomoľ
03. 09. 2019Zdravím "dobráka", který anonymně kliká na mé dílko - lepší propagaci si vážně nemohu přát. Jen pozor na prstík, aby nedostal křeč!
moc hezké... kolíčky mi evokují jak střílejí do stráně
první nejvíc
všimla jsem si máš 104 zobrazeno... to je nějaký šotek tady asi až jsem tě musela rozkliknout taky :)