Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seLabutí píseň
Autor
Umbratica
Labutí píseň
Je po sezóně - vlak odjíždí plný
dav rekreantů domů odváží
i výpravčí už zmizel z nádraží
dnem vzhůru leží u jezera čluny
Je po sezóně - nuda v zóně ticha
Na černých ráhnech vlaje prázdná síť
Klid - babí léto do prstů si chyť
Čas zastavil se nikam nepospíchá
Je po sezóně - labuť se zas vrací
na vylidněnou opuštěnou pláž
Jak voják tady bude držet stráž
než zazpívá a do písku se skácí
29 názorů
Původně mělo být tohle dílko na delší dobu poslední v řadě. Myslela jsem, že do zimy nebudu nic publikovat, ale nakonec jsem se rozhodlas, že publikovat budu,ale jen velmi málo, takže ta hádanka teď už příliš nedává smysl. Díky za zájem.
Díky. Vždycky jsem chtěla být rentiérkou, ale nějak jsem to zatím nezvládla. Musí to být nádhera už nic nemuset.
Jo, je po sezóně. Ale furt se jde! Ono se to ani jinak nedá.
Líbí se mi to.
Děkuji,fialko . Ano - je v tom dost nostalgie. Já sama si už připadám "po sezóně" .
V básni vnímám víc nostalgie než romantiky, závěr mne při prvním čtení překvapil - obsah k zamyšlení , rytmus a eufonie - vždy skvělé :-))
Zajíčku, zveršovat a zrýmovat se dá ledacos. Tady jde ale hlavně o obsah a te je nejen romantický ale zároveň také mysteriózní.
koneckonců - je to přesně tak, jak píšeš. Ta básnička je taková pseudonaivistická, ale labuť, která se kácí do písku s tím vůbec neladí.A proč by měla ta labuť stát na stráži jako voják ? - Je v tom ukryt nějaký hlubší smysl, nebo je to jen prázdné dada ? - Ta báseň je ve skutečnosti podobnou hádankou, jaké tady kdysi psala Alenakar. Já ale dávám k dobru těžké hádanky. Ještě nikdy nikdo žádnou neuhodl. Jen blešatá zpěvačka už byl docela blízko, budiž mu země lehká.
plátno, já jsem dekadentka a tak bych třeba spíš napsala :
hvědy na výložkách - pár černých děr v srdci
Díky, revírníku. O lese to ale tentokrát není, protože já jsem taky jezerní básnířka.
Zajíc Březňák
14. 09. 2019Těžko se mi hodnotí. Každopádně zrýmováno je to umně a to je třeba ocenit.
Útěšné na prahu neútěšného podzimu... Kdysi jsme jezdili na jih v září, abychom ušetřili. Bylo to jasi smutné, sice teplo, ale všechno už jen dojíždělo. Prostě labutí píseň. Tak jsme začali jezdit před sezónou...