Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePodzimní ráno
Autor
Gora
Horká slanina se ještě kroutí na vidličce,
když glosuješ,
že v Alpách napadl první sníh.
Hřeje tě jen
ranní čaj „tváří v tvář“?
Já mám přesto prsty jako rampouchy.
Ne, do Afriky se nechystám.
Nauč mě navlékat si rukavice
i na velmi krátké cesty.
Hrdličky se tísní na plotě
jako perlový náhrdelník.
Kuličky pámelníku těsně před puknutím.
A co my?
Sbíráme odvahu k zimování.
24 názorů
Morticia Adams
09. 01. 2021*
Evženie Brambůrková
08. 10. 2019Je to tak a s ročními obdobími nic nenaděláme. Měli bychom být rádi, že ještě jsou.
Sebrat odvahu k zazimování - to je pěkně a výstižně vyjádřené :-))). Soutěž jsem nesledovala, a tak tipuji až teď.
Kroutím se a sbírám odvahu k tomu, jak glosovat fakt, že se tady znovu objevilo tohle dílko.
(mrk) Ale ne, kritizovat se ho nechystám, nejsem těsně před puknutím vzteky. Naopak mne hřeje pocit, že v nedávné soutěži k tomuto příspěvku putoval můj hlas.
Už jsem hodnotila v básni roku, zopakuji jen, že se mi líbí hlavně začátek a potom raní čaj tváří v tvář. A ve druhé strofě metafora s pámelníkem.
Ano, sebrat odvahu k zimování, to je, oč tu běží. :-))
Na výslovnou žádost netipuji.
Hani, děkuju za empatii, vždy si říkám - jak ty měsíce přežiju, než zas bude jaro... díky.
blacksabbath
06. 10. 2019ranní čaj „tváří v tvář“?...!...zazimovat..se....sesedneme těsně k sobě.....zahřejem se---*/***
*****
čím som staršia, tým horšie si zvykám na príchod chladných dní...babie leto je krásne farebné, no krátke, viac je šedivých, daždívých, vetristých dní, ktoré v človeku vyvolávajú nie príliš príjemné myšlienky na konečnosť, starnutie, bezmocnosť...
nezbieram ani tak odvahu k prezimovaniu, skôr si želám dostatok síl na prezimovanie, nájdenie si toho pekného, čo mi skrášli nasledujúce dni...prežiť bez straty:)
Karpatský knihomoľ
06. 10. 2019Pekná, dobre vyskladaná.
Sbíráme odvahu..
Moc fajn.
Já ji sbírám každé ráno. Brát jako samozřejmost příchod zimy, mi dělá stále větší problém. Nemám zimu rád.