Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNa hranici tmy
Autor
Umbratica
Ptáci odlétli
déšť kroužkuje louže
a řeka v drátěné košili
tichá voda
podemílá osiřelý břeh
s lucernou pro nikoho
a s mokrou lavičkou
Vždycky se zastavím
na kraji města
na hranici tmy
tam kde se procházky
promění v tůry
tam kde se střevíčky
promění v kanady
a civil v maskáče
Nedokážu se oprostit
od všech těch salónů za zády
od básnických kaváren
od kosmetických orgií
z makeupu a růžového laku
na dravčích spárech
od krásných figurín
v rozličných výlohách
v rozličných polohách
plastové identity
Ač sama jen napůl
lapená módou
bojím se sazí na jazyku
popela na dně výkřiků
bojím se syndromu vyhoření
bez dobových kulis a gest
16 názorů
Ještě dodatečně děkuji všem, kterým jsem nestačila odpovědět. Snad se tu zase už budu vyskytovat, ale jen sporadicky. Koronakrizee mi opravdu komplikuje život.
Moderní poezii moc nemusím, ale tvá báseň má v sobě emoce a určitý rozpor sama v sobě. Jsem rád, že jsem tě po své osmiměsíční odmlce opět objevil.
Nápadité, sdělné, i zneklidňující, i když jsem podle prvních dvou slok čekala spíš uklidňující procházku
Radovan Jiří Voříšek
22. 11. 2019má to koule
dievča z lesa
17. 11. 2019nech vyhorí strach a srdce nech si obuje KANADY
Děkuji svým posledním příznivcům za poslední kritiky a tipy pro mou poslední básničku.
Definitivně se ještě neloučím. Občas se tady budu vyskytovat jako čtenářka.
Mé pocity z “básně”: Začátek připomíná zamyšlení nad nadcházejícím smutkem podzimu a prázdnotou kolem. Další sloka navozuje pocit zlomu mezi městem a přírodou - a záměnu civilu za turistické propriety. A to s náznakem jakoby výlučnosti obou světů. Další je soupisem povrchností a lákadel města. V poslední sloce se přiznáváš k podléhání světu, který vlastně nebereš, který ti má být programově lhostejný, ale není. Pak přidáš obavu ze syndromu vyhoření. A pocit, že jsi tímto chtěl něco zásadního sdělit (této mělké době?). ...Možná své čtenáře trochu podceňuješ...? ...? Anebo ne, a já jsem “jen” nic nepochopila?
toto ma zaujalo a aj pobavilo: "Ale časem se mi možná podaří zbavit se závislosti na poezii jako takové a mnoho hloupých a nesmyslných problémů tím bude z mého života odstraněno. Už aby to bylo !"
Myslím si, že naozaj: ak je hoci aj poézia (nezdravou) závislosťou, potom nie je prínosom, ale človeku škodí. Tip za myšlienku
Bojim se syndromu vyhoreni bez dobovych kulis a gest...(co si mam z toho vzit... vyznam mi unika... mozna se lze spis bat vyhoreni... ale to jen, pokud clovek hori prilis... nevidim ani naznak souvislosti...?)...?
Krásně použité metafory a celkově krásný obraz dnešní doby. S potěšením jsem dočetl.
Nemyslím, že by tam byl nějaký rozpor. Je tam jen přiznání k jisté závislosti na současné módní poezii. Ale časem se mi možná podaří zbavit se závislosti na poezii jako takové a mnoho hloupých a nesmyslných problémů tím bude z mého života odstraněno. Už aby to bylo !
Dnešní doba je svým způsobem velmi krutá a je třeba si to vždy připomenout, když člověk ráno vychází z domu na ulici. Přesto se autor, který to se psaním myslí vážně, musí vůči své době nějak vymezit. Musí zaujmout nějaký vztah k soudobému způsobu psaní.. Kéž by existiovala Poéziie mimo čas ! Bohužel ale taková poezie neexistuje.
Dnešní doba mnoha lidí krásně vyjádřená, metafory Tvé mi to tak napovídají...