Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sepodzimní soumrak
Autor
snake_01
podzimní soumrak ---
v jejích mandlových očích
září dvě slunce
22 názorů
A není možné, Norsko, že by podzimní soumrak mohl do textu přinášet něco nového, například motiv podzimu, který by potencionálně mohl umožňovat další interpretaci textu?
Soumrak může být jakýkoli a ta slunce tam zářit budou, ty podzimní soumraku
Možná že by ten text mohl mít i něco málo ze zenové pointy, ale tak trochu oklikou, proto bych se do toho přeci jen radši nepouštěl, nerad bych komukoli podsouval interpretaci - a taky je samozřejmě možné, že jsem nevyjádřil jasně a správně všechno, co jsem mohl, a pak je chyba zcela a jen na mé straně. Každopádně díky, Teisane, za zastavení, vážím si Tvého pohledu na věc.
(Na mě to aktuálně funguje i kvůli dvojím hodinám posunutého času. Takový optický podvod vždy.)
"my rozumíme, my rozumíme" (z filmu), nebral jsem to ani jako tvar ani jako metaforu, nýbrž - přesně tak - jako BARVU. Někde jsi napsal o "zenovém nádechu" (tím "nádechem" si ovšem nejsem tak jistý, možná jsi použil jiný výraz, ale význam stejný) a o to mi tady především šlo, takže do diskuze na toto téma se radši nebudeme pouštět, ne...?
Teisane, nejde o tvar, ale o barvu, mandlový: rozuměj mandlově hnědý. Takže žádná metafora.
uvidieť pri západe slnka vnútorný svit ... nádhera
Atkij, může být, ostatně popenciál pro tuhle interpretaci má text schválně, ale odpozorované je to jinde...
Já obraz vnímám jako partnerské či milenecké divání se do očí zrovna při romantickém západu slunce, tudíž např. při zastavení ruku v ruce na procházce. Haiku vyznání lásky:)
Díky, rád pozoruju lidi, ale problém je v tom, že mám pocit, že oni nemají radost, když jsou pozorováni :o) Je potřeba najít si balanc.
skvelé