Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seStydím se být člověkem
27. 04. 2002
4
0
1206
Autor
Smolař
Válka.
Ať mi tohle
někdo vysvětlí.
Nesmysl.
Kluci si hrají na vojáky.
Jenže tihle kluci
mají moc.
Moc zabíjet.
jejich hra
se platí
životem.
Tihle velcí mocní kluci
můžou zničit svět.
Kvůli názoru.
A výsledek?
Moc.
Dali jsme jim moc
a oni
nás za to
zabijí.
Berou nás
jako čísla.
Ztráty ve hře velkých kluků
jsou naše životy.
Uvědomují si to vůbec?
Copak neví,
že zabíjejí lidi?
Proč jedni
zabíjejí druhé?
Lidi zabíjejí lidi.
To přece nejde!
Jak je to možné?
To je civilizace.
Jestli tohle jsou lidé,
pak se stydím,
že jsem člověk.
Lidé se v některých případech dohodnout nechtějí nebo neumí, proto válka bude dále vyvrcholením rozporů.
oni si válku nevybrali, většina z nich do ní nešla dobrovolně.. ale co měli dělat, hm? nechat se zabít? nebylo by vítězů a poražených i když to není ani tak. co je vítězství založené na utrpení? nic..
stydíš se, že si člověk pouze, když přijde řeč na války? tak to bud rád, je toho daleko víc za co bychom se měli stydět, ale nad tím se zavírají oči..
když si člověk uvědomí jaká drobnost mohla zabránit světovým válkám je to až k smíchu, protože člověku slzy došly..
Viděl si pohádku Šíleně smutná princezna? Tak bych řešila války já...žádné války, žádné zabíjení...klid a syny mít doma..
Život je velká hra. Civilizace je výsledkem doby, po kterou se člověk usazoval a pohodlněl. Výsledkem civilizace je i moc a válčení (tedy válčení v současné době). Je to špatné, ale ten kdo není vinen, nebo se neúčastní toho všeho zla se nemusí stydět za to, že je člověk. (( Ovšem za zamyšlení to stojí. Tip *)
Hm, pravdu mas! Myslim, ze nie je mozne zmazat vsetky vojny zo sveta, vzdy sa niekto najde, kto bude chciet bojovat. Je to sice smutne, ale asi je to v nas ludoch. Ja sa nehanbim byt clovekom, lebo viem, ze len clovek moze zastavit cloveka! Tak to skusim:))) A budem skusat nadalej. A vy sa isto ku mne pridate:)))
vsichni jsme nejakym zpusobem vinni, nikdo neni ostrov a neni nasledku bez priciny, a tenhle svet i se vsema valkama je presne takovy jaky jsme si ho za tech nekolik tisic let udelali a 'ja za to nemuzu' - no to je ha ha ha ha! Clovek se nemuze nez stydet.
Smolari, ty osobne, uplne uprimne, mas lidi kolem tebe opravdu rad? Vsechny do jednoho?