Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seHaiku
Autor
Gora
závěje -
kočky se strefují
do mých stop
51 názorů
Ano, tak to dělala i ta naše…
_____________________________________________
<*> |||-_-|||
Díky, Pavle, za třetí výběr...
ještě k předchozímu mému komentáři - neskromně myslím, že je je asi nejlepší moje haiku, ne ze všech, co jsou tady :-), aby si to tak náhodou někdo nevykládal.
Dát třetí tip to je jako dát gól. Jako zdůvodnění bych odkázal na komentář teisana 15.11. 2019 18:47:15
KK, děkuji za volný překlad, který jsi mi, neangličtinářce, poslal v sz:-)), citáty mi zvedly mi náladu a dodalo sil...
Ireni, v knihe Japanese Haiku autor Kenneth Yasuda uvádza tento citát:
Rare indeed is the well-realized haiku, as Basho– repeated to his disciples in many ways:
He who creates three to five haiku poems during a lifetime is a haiku poet. He who attains to ten is a master.
[A disciple said]: “Does even a master sometime nod?” The answer was: “In every poem.
Karpatský knihomoľ
15. 11. 2019Teisan, som rád, že nie som jediný koho toto haiku zaujalo.
teisane, plot mi raději nepřipomínej... vážím si kamarádů a jejich komentů, jinak by letěl:-((((
Děkuju ti - stejně jako včera KK mne to strašně těší, že aspoň občas mne něco osvítí... dík oběma!
Karpatský knihomol...zaujal mě tvůj komentář a proto reaguji. Sám jsem toto haiku Goře ohodnotil jako dobré až výborné, teď se rovněž přikláním k tomu výborné - vystihnul jsi to tedy v komentáři dost přesně. Ano, je to o tom (zenovém) okamžiku, tj. uvědomit si právě tady a teď třeba škobrtnutí nebo škytnutí (myšleno obecně, tady jako př. symbolů), ale to samozřejmě na napsání haiku - jako na druh lit. formy - nestačí, tedy to musí být něco mezi Kantem (opět jako obecný př.) a právě tím škobrtnutím a to se jí (vzácně) podařilo. Je to jedno z nejlepších, co se tady dalo za poslední dobu najít.
No a teď momentálně prodává plot...:).
To jsem opravdu moc ráda... asi je znát, že jsem je podvědomě nosila v paměti dost roků - stejně jako vzpomínku na první generaci koček, kterých jsem se ujala... byla jsem z jejich "skoků" ve sněhu překvapená... Díky!
neprestávam myslieť práve na toto haiku, je v ňom zachytený ten presný moment, je stručné, dostatočne "triviálne" aj úžasné zároveň
teda len som chcel napísať, že ma veľmi oslovuje
U čtenářů tvé haiku vzbudilo velmi pozitivní ohlas, to znamená, že "funguje", a to je důležité. Z tohoto úhlu pohledu se mi už nějaké teoretické výhrady zdají nepodstatné. To, co funguje, žije, co nefunguje, umírá.
Thea v tramvaji
07. 11. 2019Já se taky strefuju do stop :))) Pěkné...
Tip za nápad, nebo spíše za postřeh. K tomu, jak je haiku napsáno,bych měl jisté výhrady.
Moc hezké a výstižné :-))) TIP. Pozorovala jsem kocoura, který nejistě šlápl do sněhu a pak si štítivě otřepal tlapku. A když kousek dál uviděl stopy (nebyl moje), překonal se, rychle přeběhl a dál pokračoval ve stopách...
Evženie Brambůrková
06. 11. 2019Jako bych je viděla. :-)))
Na tvůj bílý sníh reaguji černým humorem. Snad se příště zazelená na veselejší variantu.
Kurděje
už ani nefuním
jsem holt trop
Díky, teisane za dobré oko a nakonec i za soucit:-)), ale zejména za obohacující komentáře...
Teda - to je ale užvaněné haiku a navíc plné metafor, ale přesto (ze soucitu).
TP
(Jak to ta Gora vlastně dělá...:)
Kopnul jsem do ledničky
stejně se sama zavřela
(J.Kerouac)
Přece se nebudou dobrovolně bořit do sněhu, když nemusí.
obnažené na kosť