Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sev osidlech vlastního braku
Autor
trojort
Před naším domem postávala žena jak z italského filmu.
S kloboukem a závojem ze síťoviny.
Většina toho byla na ní potrhaná.
Jako vzpomínky, co se snad ani nestaly.
Vykřikovala, že všichni spisovatelé jsou pěkná pakáž.
„JÁ MILUJU TELENOVELY,“ vyjekla.
Ten její hlas se lámal prostorem po vzoru kubistických maleb.
Projevil jsem zájem a dal se objevit v okně.
Chtěla, abych jí hodil nějaké drobné.
Vysvětlil jsem jí, že jsem invalidní důchodce a nejsem na tom o moc lepší než ona.
„Máte okno.“
To byl argument.
"A taky jsem spisovatel. Od toho byste přece nic nevzala," řekl jsem lakomě.
„Vy budete mizernej spisovatel a ti mi tolik nevadí,“ řekla úsměvem dvou zubů.
To byl velkolepý argument.
Šel jsem rozbít prasátko.
32 názorů
wariors on the peace
19. 12. 2019Supr. Chápu správně, že když ti záviděla okno, nedals jí nic a když ti řekla pravdu, ač krutou, šel jsi rozbít prasátko?
Bezvadné. Hlavně mě uchvátila její argumentace, aby vyžebrala drobné. "Máte okno" je skvělé. Zkoušel jsem si okno nahradit něčím jiným, ale nic mi nevyznělo ani stejně.
Fajn :-) Akorát si myslím, že žádné vzpomínky se ještě nestaly (ale události, na které je máme). Dala bych tam "vzpomínky na věci, co se snad ani nestaly".
O moc lepší je hovorový tvar - už se moc nepoužívá, ale za mého dětství to bylo ještě občas slyšet. Je to vlastně stejné jako Tvoje líp, to je taky hovorové, spisovně je lépe, ale tady je to fakt asi fuk...
že jsem invalidní důchodce a nejsem na tom o moc lepší než ona... snad nejsem na tom o moc líp nebo lépe.. ne?
Evženie Brambůrková
20. 11. 2019Posílám ti za to úsměv. :-)
Karpatský knihomoľ
20. 11. 2019trochu bláznivé, trochu dekadentné, dobre namixované
Za tohle dílko ti nepůjdu rozbít hubu. ;-) ;-)
Po (snad) humorné vložce dodávám normálnějším jazykem, že se mi to také moc líbí.
Použil jsi lehkou /sebeironickou / nadsázku, kterou mám moc ráda, např. "alibistické":
..."A taky jsem spisovatel. Od toho byste přece nic nevzala," řekl jsem lakomě.
+ sociální aspekt ...
Přidávám se k výběrům. Především za skvělou metaforu "Máte okno", a za " Většina toho byla na ní potrhaná. Jako vzpomínky, co se snad ani nestaly." Obě tyto větičky dávají tomuto jinak rozkošnému textu rozměr.
Líbí sem mi. Taková mile absurdní, zároveň ale uvěřitelná. A přes svoje téma skrznaskrz kladná.
dievča z lesa
20. 11. 2019nuž, toto sa mi páči ... smejem sa už pred obedom ... vďaka