Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seO díře v ponožce
Autor
Ozzozorba
V obyčejné ponožce, jakých za svůj život prodřeme nespočet, se objevila dírka. Nebyla větší než hlavička zápalky. Ale každá ponožka ví, že jakákoliv díra tedy i ta nejnepatrnější znamená obrovské nebezpečí.
Otvor se už nikdy nezmenšuje a naopak s dalším použitím nebo praním zlomyslně narůstá. Majitelé děravých ponožek nemají slitování a vyhazují je rovnou do koše (hlavně majitelky). V děravých ponožkách chodit nikdo nechce.
„Kde jsou ty časy, kdy se díry štepovaly“ povzdechla si takto postižená ponožka a vzpomínala na svou babičku, která měla na sobě několik záplat a dožila se požehnaného věku.
O své nemoci se ponožka dozvěděla jednoho rána, když se po vypraní protahovala na šnůře. Zjištění byl šok jako, když vám lékař diagnostikuje smrtelnou nemoc.
Dny ubíhaly a s počtem odsloužených ponožkových hodin se otvor zvětšoval. Ponožka doufala, že si defektu na patě majitel nevšimne. Věděla, že má spoustu starostí v práci a v takovém rozpoložení si člověk detailů nevšímá. Je roztržitý a v hlavě si přehrává, proč se mu v práci nedařilo, a co by měl udělat.
Ale běda ozval se přísný hlas:
„Karle! S takovou dírou v ponožce nemůžeš jít do práce, to by byla ostuda!“
„V botě není vidět ….“ Vymlouval se Karel, kterému se nechtělo ponožku sundávat, ale žena trvala na svém a tak si ponožku sundal a sundal si i tu druhou a vyhodil je obě do koše.
Kdyby uměl Karel ponožkovou řeč, uslyšel by z odpadků následující rozhovor:
„Rozumím“ pravila levá ponožka a udělala žirafí krk a pokračovala, „ale proč musím kvůli své kolegyni trpět? Jsem zdravá a v nejlepší formě.“
Pravá ponožka: „Protože jsme si spolu souzeni!“
18 názorů
Je to zajímavé, dnes se nosí děravé kalhoty, ale děravé ponožky vadí. Zato se nosí každá ponožka jiná, takže ta zdravá a v nejlepší formě by nemusela s kolegyní trpět a po ovdovění se spojit s jinou... :-) T.
existuje jednoduchá metoda, jak smutek lichých ponožek vyřešit: koupit si několik párů stejné barvy. Když jedna ponožka odejde do věčných lovišť, zůstane jich stále několik k dalšímu párování...
Máš pravdu, dovedou velmi expresívně vyjádřit jak cit, tak i jeho opak.
*** existuje syndrom ztracené jedné ponožky, kdy zmizí .... Třeba by se ta jedna hodila někdy jindy...:-))..:-))