Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJak to doopravdy je
Autor
Evženie Brambůrková
Povídám manželovi:
,,Poslyš, nebylo by na čase říci dcerce, že záchod nechodí v noci mýt skřítkové?"
Překvapeně zvedl hlavu od počítače a čirým úžasem ve tváři pravil:
,,O P R A V D U ?!?!"
Tak mu zítra ještě sdělím, jak je to doopravdy s Ježíškem.
32 názorů
Zatím vydržel víc než 40 let citlivého zacházení. Snažím se. :-)))
Pokud by ses opravdu zajímala o toto téma, pak doporučuji Český hermetismus, časopis Dingir 3/ 2004 str. 97. Zde je i tato zmíněná fotografie gnóma. Gnóm je živlová bytost - elementál vztahující se k živlu země. S takovýmito elementály pracuje živlová magie.
Troll je ale mytologická bytost - skřítek chaotik, který má velké magické schopnosti, ale moc chytrý není. Je spíš provokatér. ...Toto označení bylo přeneseno do oblasti internetové komunikace.
Evženie Brambůrková
21. 12. 2019To je velice zajímavé. Zkusím si to vyhledat.
Já jsem naposled viděl trola v animované pohádce Sněhová královna. Myslím si ale, že tak skřítci nevypadají. Viděl jsem totiž fotografii gnoma, kterou pořídila česká magická společnost Universalia. Ten vypadal úplně jinak.
Evženie Brambůrková
17. 12. 2019Až ho potkám, tak si budeme muset vážně pohovořit. :-)
Evženie Brambůrková
15. 12. 2019Tak ten mi ještě taky nezaplatil.
Evženie Brambůrková
15. 12. 2019Nevím jak u vás, ,,špinavý", ale u nás s tím Jěžíš nemá nic společného.
Evženie Brambůrková
15. 12. 2019Díky za tip, zvedavec.
Evženie Brambůrková
14. 12. 2019Také bych ráda nějakého skřítka viděla. Asi bych si ho chytila, aby mi pomáhal. :-)))
Díky za návštěvu.
Ale on je tam třeba někdy viděl.
Já jsem znal jednu učitelku, která taky viděla na své zahradě skřítky. Že to vyprávěla sousedům, to až tak nevadilo. Horší bylo, až to začala vykládat dětem. Tip.
Evženie Brambůrková
13. 12. 2019Díky, Philogyny.
Evženie Brambůrková
11. 12. 2019Od tebe je to také milé, Dagmaram.
Evženie Brambůrková
10. 12. 2019To věřím, zřejmě máš taky skřítka. :-)
Evženie Brambůrková
10. 12. 2019Děkuji, trojote, Také se ráda zasměji.
Evženie Brambůrková
10. 12. 2019My, ženy jsme také různé. To platí i u mužů. Díky za návštěvu.
Evženie Brambůrková
09. 12. 2019Děkuji Vám, milí přátelé. Jsem ráda, že to je i jinde takové.
Řekl opravdu opravdu?
Už teď je mi ho líto, to teda dostane informační ránu mezi oči... Ale proboha, u těch donátorů vánočních dárků skonči, v žádném případě mu ani lehce nenaznačuj, jak tenkrát skutečně přišel na svět, tohle by určitě nerozrespiroval!A proč přidělávat docentu Chocholouškovi další práci, té má již beztak až nad hlavu.
Souhlasím s alegnou, takové věci se musí sdělovat šetrně. :-)
aleš-novák
09. 12. 2019u nás ještě skřítkové jsou :o)