Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seOslovení čtenářů a čtenářek
Autor
Kaj
Probudil jsem se do světa
Plného Manetových
A Lautrecových postav
Uvědomil jsem si
Že je to svět někoho
Čerstvě opuštěného
Včera jsem opustil
Ve městě naježeném
Ostny věží
Vím
Že opuštěnou
Už mezi Manetovými postavami
Nenaleznu
Hledám tedy
Někoho podobného
Komu bych mohl
Poslat dojmy z této krajiny
Místo omluvy
Jejího bývalého
Omluvení se své bývalé
Je to možné?
7 názorů
Lautrec byl hrabě, postižený šlechtic a proto se v jeho obrazech projevuje velmi vysoká inteligence, úžasná noblesa a nadled. Většinu života trávil v nevěstincích, a v jeho portétech prostitutek je mnoho soucitu a hlubokého smutku. Manet byl průkopník jako kolorista a proto jsou jeho obrazy nesmírně barevně strhující, živé a zářivé. Neměl ale smysl pro komponování obrazů a proto kradl kompozici z klasiků. Manet byl takovým předskokanem impresionismu a mnozí si ho pletou s jeho téměř jmenovcem Monetem, který mě právě dnes inspiroval k publikování básničky Imprese - západ slunce. Název té básničky odkazuje na Monetův obraz Imprese - východ slunce, kterýžto obraz dal název novému malířskému směru - impresionismu.
Připadá mi zvláštní, Kaji, že vedle sebe kladeš Maneta Lautreca jako by to byla nějaká dvojčata. Jsou to přece nesmírně rozdílní malíři. Nikdy by mě nenapadlo nějak je klást vedle sebe. A ani jeden z nich mi nepřipadá jako nějaký symbol smutku nebo opuštěnosti. Já jejich obrazy celkem znám a nenapadlo by mě ztotožňovat je s pocitem opuštěnosti.