Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seoči rybářovy
Autor
Báseň_roku
za odpoledne se může stát věcí
autobus mine zastávku
kde čekáš ty
a já budu žít zbytek života s pocitem
že se mi podařilo utéct
nebo začne pršet
karbanátek vypadne z housky
na šaty
a my se stejně budeme radovat
že jedeme spolu v suchu schovaní
nebo vyšplháš na stožár lampy
abys viděla bludné cesty
divokých kachen
a místo nich spatříš tam v dálce
že u jezera dychtí rybář po úlovku
jeho nenasytné oči
17 názorů
Blahopřeji ke třetímu místu, kvaji. Tvá báseň se mi líbila hned při prvním čtení.
S odstupem se mi to líbí najednou víc. Ale - to už tak bývá. Takže jeden posoutěžní tip s blahopřáním k vítězství.
Do půlnoci se ještě může stát věcí – třeba že ti dám tip... Jo, jdu to udělat.
Thea v tramvaji
26. 12. 2019Tady musí dát taky tip. Je mi blízká... tou osudovostí, se kterou člověk nic moc nadělat nemůže. Je to pro mne blízké téma a tady to není špatně napsané :) Asi nejvíc za první strofu.
Radovan Jiří Voříšek
24. 12. 2019vadí mi tam - bludné cesty divikých kachen, prože divoké kachny naopak létají účelově, ... vyhnout se zamrznutí vodní plochy, přesídlit se k hnízdění, ...
ale to je spíš chyba moje, že se na to dívám jako na literaturu faktu
Prostřední o karbanátku :-) bych asi úplně vynechala, jinak parádní, a název také.
:)) máš pravdu, CM, ta první je taky dobrá ... tak tu nechám ještě jednu :)
*
hm - dospěla jsem k tomu, že mě nejmíň baví úvaha o pocancaných šatech, když v suchu (i když asi nejreálnější prožitek ...)
ti ten tip dám, no
:D že dobrá báseň, jen opatrný čtenář (takových co nejméně ...)
Mně se dost líbí ten karbanátek, divoké kachny mi už připadají příliš sentimentální.
Tohle se mi velmi líbí svou civilní poetičností, skromným nebarokním vyjádřením, spíše takovým gotickým, vzdušným, přitom silným...