Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKdo jsem:-)
29. 04. 2002
47
32
11049
Autor
LaMouette
Kdo jsem?
L eporelo ze střípků světla..
U směvavá očima..
C tnostná leckdy, i nádoba hříchu..
I karova mamina..
J istá vším i sem tam sebou..
E mpirická vidina..
a vím svý....
32 názorů
ahaaaaaaa.. mno jo no.. parkrat se zadari si ho nechat vytrhnout.. le tedkonc je us nakej patek pjekne na svym miste.. a doufam, ze se z nej us nigdy nehne..:-)
mno.. a bysem se rada optala.. co to ta eksistencionalni poezyje je mno.. pac ja to neviiim.. achich. A admin.. mno jo no.. us to tak bude.. :-)
tyjo.. to se da i jako zaradit takhlenc do nejaky kategoryje?.. tak to sem tedkonc desne ale poctena.. tekuji pjekne..:-)
no.. wono jaxem tu us asik sto let.. tak me nigdo us necte.. cili me to takhlenc tesi.. ze ke mne negdo zasejc zavital..:-) taxe raduju.. a dekuju.. to je jasny.:-)
jeje.. to je mots mily, ze ses tady zastavila.. a ze se Ti to.. tedy aspon doufam, libilo.. cili tekuji pjekne..:-)
a mi se zasejc mots libi.. jaky uzasny krytyky umis psat Ty.. :-) tiky..:-)
Barbar_Cohen
07. 05. 2007
jak Ty umis sem tam nacpat secko do jednoho slova.. vystiznyho.. mi nad tim muj nejuron jedinej kolikrat zustava ouplne stat..))
dekuju..:-)
waaau.. tekuji pjekne.. ofsem si mi tedkonc zamotal hlavu.. pac se f tom jaxika nemuzu najit.. mno..:-)) jakoze proc ja empirova.. :-)
Empír
je druhá fáze klasicismu, resp. neoklasicismu pocházející ze začátku 19. století z období vlády Napoleana Bonaparte uplatňující se především v architektuře a designu nábytku. Těsně předchází styl Biedermeier.
Odívání
Oděv na konci 18. století a začátku 19. století prošel velkými změnami a to zejména u žen. Kultura odívání je ovlivněna antickým uměním, které se projevilo v uvolněnosti a splývavosti ženského oděvu s velkou dekoltáží, kterou zahaloval šátek. Nová vlna zachvátila nejen ženskou módu, ale ovlivnila i způsob života a ostatní druhy umění. Období let 1804 - 1815 se nese v duchu empíru. Volný ženský oděv si udržuje dlouhé splývavé záhyby s postupným odstraněním vlečky. V dalších letech se postupně zkracuje sukně a odhalují se boty, po roce 1810 i kotník. Do Paříže se začali dovážet první kožešinové pláště a pravé kašmírové šály z Egypta. Módu v tomto období začínají propagovat první módní časopisy - Journax, Gazettes et Revues, které začínají vycházet od roku 1770.
Stavitelství
Empír, zvaný také císařský sloh, má původ názvu ve francouzském slově empire - impérium, císařství, a to proto, že se jím stavělo převážně v době, kdy se Napoleon Bonaparte prohlásil císařem (1804), a pak ještě celou první polovinu 19. století.
juuu ja su f tehlech vjetsech hloupoucka.. co to znamena empirova..?.. ja vim ze je to takovej umeleckej smer.. le netusim cim se vyznacuje.. mnooo.. :-)
Empirická vidina ????
empírová ... to jo :-)
a Lucije se píše Lucyje .-)
bam_margera
26. 08. 2004kouzelná_květinka
24. 05. 2004
K dvouletému výročí představení - TIP*!
Doufám, že synáčkovi křidýlka drží (ať nelítá moc vysoko!)
Pozdravuje dixielandovej dědek Honza
Rezavej_řetěz
28. 04. 2004Matyjustin
03. 01. 2004Morbid_Pimple
18. 03. 2003
Jsi vším i ničím zároveň, jsi deštěm jež zašumí jsi sněhovým příkrovem..jsi chladná tak jen Lucie může být:-)))
Petr_Palkovský
01. 01. 2003Drownedgod
15. 10. 2002
To je skvjelý představení sebe samé...hned o tobě LaMinko vím trošilííínku víc, jestli ovšem píšeš pravdu :o)))
******************************************************************************************************************************************************
Smějící se slunce v duši
Uplakaných nocí polštář
Vlající vlasy vánkem vrkočené
Antilhář a alkotlášek :c)
La la la
Už je tu zas!
Cácorka dospělá (:
Ikdyž...
Jenom aby!
Eště že tak...
;)
********************************
rád ťa poznávam Lucinko :-)
********************************
:o))) to vsechno a jeste vic...(a krasny jmeno, ciste subjektivne :o)) )
Moc pěkně ses představila Lucí, zdraví Tě jmenovkyně :-).
Tak hezky dál písej ***
... víš svý Lucie, pár zásahů už máš ... :-)))))) ale je to pěkný představení :-)
to clovrdik: aaano představení v kterém každý hraje hlavní roli.. představení jménem svět :-))
JohnieBass
08. 05. 2002mario_di_fiore
30. 04. 2002
to mario: přivádíš mne do nesmírných rozpaků, ale na druhé straně mi srdíčko poskakuje radostí, že mne v tomhle světle někdo vidí.. tíky tíky tíky:-)))
skoda, ze te jeste neznam :c))..ale i podle to ho co o tobe vim...jsi fajn :c)