Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSněhová královna
Autor
Musaši
Kaj skládal z ledových střípků obrazce, které někdy vytvořily napsané slovo, ale ještě nikdy nedokázal složit právě to slovo, o které usiloval, totiž slovo Věčnost. Sněhová královna mu řekla : " Jestli mi ten obrazec sestavíš, staneš se vlastním pánem a já ti daruji celý svět a ještě pár bruslí. " Ale Kaj to nedokázal.
Hans Christian Andersen
XLIX Sněhová královna
Třpyt oslnivé démantové zimy
mé modré oči sotva oslepí !
Smích královny - sníh - sáně ve stepi
jež provázeny víry větrnými
se ženou plání za kopyty koní
a do dusotu zvoní rolničky ...
Když přivřu oči vidím pod víčky
dál obrys slunce zlaté slzy roním
jak hádci se mi plazí po lících ...
Jen sama sama vstoje zvedám bič
Můj Kaj i Gerda jsou už dávno pryč
tam zpátky v knížce na své polici
Třpyt démantové zimy mi teď zbývá
a krátký večer Už se připozdívá
L Queen of Swords
Je blízko krásný život bez iluzí
až přestanu psát věřit doufat snít
až vyhasnu až přetrhne se nit
mých veršíků až opustí mne múzy
Jen myšlenky mi zbudou v prázdné hlavě
už bez rytmu a rýmů poplynou
jak tichá čistá řeka dolinou
já na břehu zas budu sedět v trávě
už bez okovů... Má pleť na zápěstí
jen chvíli bude bílá jako sníh
Už nebudu snít věčně o básních
Ne - poezie nepřináší štěstí
Zas vrátím se ke kamennému trůnu !
Mé myšlenky se slétnou pod korunu
25 názorů
zirkonie,
děkuji za zájem a mám radost, že čteš mé sonety. Potěšilo mě, žes mě považovala za Hilského, ale s někým takovým bych se vůbec neodvažoval srovnávat. On je universitní profesor, já jsem jen amatérský veršotepec.
Zajímalo by mě ale, co by řekl právě Hilský na moje sonety. Škoda, že lidé jako on na Písmák asi nikdy nezavítají.
zirkonia-leona
05. 02. 2020Sleduju tvé sonety už dlouho. Nejdřív jsem si myslela, že jsi Hilský, ale pak jsi o něm mluvil, tak jsem naznala, že jím nejsi. Ale tvé vázané verše jsou téměř Shakespearovské. Nejsou smutné, jak to někteří poiciťují. Vůbec nejsou smutné, jsou povznášející.
En, díky. Jsou to dost smutné básničky. Každý nemusí vědět, jak vypadá tarotová karta Queen of Swods, ale stačí si ji zadat do googlu a ona se hned objeví.
Můj Kaj i Gerda jsou tam zpátky v knize... to mi intenzivně připomnělo ten pocit, až bolestný, kdy člověk dočetl oblíbenou knihu... vázané verše jsou tady rozhodně osvěžením
mirku,
jsem rád, že se ti ty staré básničky líbily a můžu tě ujistit, že neopouštím vázané verše nadobro. Určitě se k nim zase po čase vrátím. Volné verše budu vkládat a mazat, nechám jen eventuálně to, co se bude čtenářům líbit.
tak já jsem si ty doporučené netWoorovi vyhledal a musím říct, že jsem dobře udělal, zvlášt Po dušičkách je skvělé...o to víc mě mrzí, že se chystáš vázaný verš opustit
nete,
koukal jsem do svých dílek, kolik vázaných veršů tady mám mimo sonety a musím uznat, že moc toho tady není. Kdyby tě to zajímalo, tak si zkus třeba vyhledat v doporučených třeba Po dušičkách nebo Herci. Na mém ústředním nicku, který teď nepoužívám, je toho ale tolik, že bys to mohl číst do jara.
Snad jsme si to vysvětlili jinde, nemyslím jednotvárnost tohoto díla, ale tvých sonetů obecně, hezké, ale pořád sonety, mám rád různorodost. A taktéž jinde jsme si vysvětlili, že ... než volné verše, tak raději sonety :)))))
Díky, Andílku. Zkusím teď zase chvíli psát pro "volnostylaře" a "volnomyšlenkáře".
nete,
Sněhová královna a Královna mečů(což je tarotová karta), je vlastně jedna a táž osoba s tím rozdílem, že ta první je aktivní a ta druhá je pasivní(trůnící). Jso to personifikace Rozumu.
Jsem tak trochu okultista a rád bych v sobě oba ty archetypy sloučil v jednu osobnost.
Nami,
chtěl jsem být klasik a ještě k tomu občas i pohádkář. Asi to bylo dosti troufalé.
mirku,
ale ty přece píšeš kvalitní vázané verše. A to já říkám málo komu, to mi věř.Ty a fialka byste klidně mohli vydávat knížky pro děti (pokud je už nevydáváte, já nemám přehled přes to, co kdo dělá mimo tento web).
hezký jako dycky ... jen mi to přijde tak ňák jednotvárný ... nicméně, z tvé vize volných veršů mám hrůzu
to je škoda, protože kvalitního vázaného verše aby tady člověk těžce pohledal...a teď už snad (až na vzácné výjimky) ani nenašel
fialko,
moc si vážím toho, že ty, Diana a Knihomol jste přečetli celé moje Znělky pro nikoho. Já se časem k vázaným veršům vrátím. Teď se ale zase budu nějakou dobu věnovat volnému verši. Jsem takový přelétavý motýl.
Knihomole,
moc mě potěšilo, že ty, Diana a fialka jste sledovali celý můj cyklus. Člověka velmi potěší, že má tak stálé příznivce. Teď zase budu nějakou dobu psát jen volné verše, dokonce asi dost experimentální. O tobě vím, že čteš i volné verše. Jinak se asi moji čtenáři v následujících týdnech dost promění.
Diano,
jestli bude budoucnost smutná, to sám nevím. Ale když člověk žije bez iluzí a vidí svět realisticky, ušetří si asi hodně bolesti.
Karpatský knihomoľ
03. 01. 2020skvelé