Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSquat
Autor
elína m.
Říkali : nikdo tu nebydlí,
když ale škrtnu sirkou,
tapety ze stínů oživnou
a šepot švábů
rozšelestí kouř.
Mám plný popelník,
protože tady vykuřuju
Diogenův sud.
Oheň se zas a zas
blíží k mým rtům
a já se červenám
jen sama potmě,
protože nestojím o polibky
žhářů a hasičů
z téhleté vznětlivé čtvrti.
21 názorů
Radovan Jiří Voříšek
20. 01. 2021Líbí se mi ten barikovaný Diogenův sud a přemýšlím, jestli měl význam na kvalitu Diogena.
Jinak báseň mi přijde netuctová a kvalitní.
První sloka je nádherně libozvučná. Je to celkově "můj šálek"...krásné navozování emocí a atmosféry slovy.
A ty si myslíš, že se budu zabývat tvými prapodivnými teoriemi, přemýšlet nad tím, koho tady prý provokuješ ke psaní nějakých básniček přímo pro tebe ? Připadáš mi divná a příště se ti už raději vyhnu. Měj se.
Stejně jsem si všímal jenom já tebe a tys mě celou dobu ignorovala.
Musaši,
Squat navazuje na dvě básně. Na mé dílko Na dohled a taky ještě na text jiného autora, který se mým " Na dohled " zabývá. Tys ono dílko četl a nechal jsi tam dost divnou kritiku, která se mi ani trochu nelíbí.
Švábi šeptají nejvíc za tapetami, jak tam tak lomozí a třou se o papír. Četla jsem to v historických románech. Jinak jsem ale živého švába neviděla. Jen ty s velkým Š.
Philogyny,
squot je přítomnost a možná i budoucnost. To kouření, to je takové odpouštění páry a tím popelníkem si zkouším nalhávat, že jsem už vyhaslá. Ale nejsem Nikomu to neříkej.
Alegno,
pocity má každý své. Když má čtenářka podobné pocity jako autorka, co si ještě víc přát ? Díky.
Josephino,
v létě Rusko a Brazílie a teď Austrálie. Zůstanou nám vůbec nějaké "plíce" ?
vesuvanko,
díky. Sudy se prý fakt vykuřujou a ten Diogenův sud je symbol skromnosti. Jen nevím, jestli ta Diogenova skromnost nebyla moc okázalá. Kdyby odešel někam do jeskyně a nikdy by o něm nikdo neslyšel, to by asi byla teprv ta pravá skromnost.
trojorte,
já jsem ale stejně nejistá jako ti muži. Asi proto tak moc mluvím, když na to přijde.
Píšeš, že Squat "možná navazuje na báseň Na dohled". To si tím sama nejsi jistá ? Znamená to, že by mohl navazovat i na nějakou úplně jinou báseň ?
Závěr tvé básničky si překládám tak, že se nechceš rzčílit, že nechceš vybuchnout kvůli nějaké provokaci, jen nevím, kvůli jaké provokaci, protože z textu to moc nevyplývá. Možná, že jsou kolem tebe nějací ti "vznětliví". Tip za záhády, které nutí přemýšlet.
Může být squat duše, minulost?
V popelníku odzizení nebo konec...
Někdo podpálí city a pak uhasí. A teď je to zase všechno blízko. Posíláš vzkaz...
Je to pocit
vzpomněla jsem si na Austrálii, tak mě ta poslední sloka tak nějak oslovila
Atmosféru squatu skvěle navozuje první sloka. Zaujalo mě vykuřování Diogenova sudu a vznětlivá čtvrť :-))) TIP