Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seHaiku
Autor
Gora
zídka –
několik kocouřích stop
ačkoliv taje
47 názorů
Kdyby tam byla místo zídky Velká čínská zeď, tak je to haikovitější v obsahu, ale ne formou. A když teda jsem se vykašlala na formu, tak bych napsala Ačkoliv sníh už roztál..
Aby to pochopil někdo jednodušší jako třeba já :-) No mně se to i takhle líbí, protože jsem začala nad řádky trochu myslet:))) Možná jsem to vůbec nepochopila. A i za to děkuji*
kvaji, díky, mělo to vyznít tak, aby čtenář pochopil, že ta stopa zbyla po dostavbě zídky...
blacksabbath
18. 02. 2020milé...*/***
Karle, díky, původní záměr mi nevyšel, ale i tak - pokud se tu stavilo tolik čtenářů, přece jen alespoň diskuse přinesla své ovoce :-)) Dík.
Vzhledem k tomu, jak bylo okleštěné to moje, tak by mi stačilo:
zídka - kocouří stopy taje
i když to ačkoliv je asi nutné:).
Ačkoliv taje, zní tajemně. Co v tom vidíš? Kruhy v obilí? Signály z vesmíru?
Jirko, beru i s kocouřími chlupy:-), původně jsem měla v prvním zídka z betonu, zdála se mi však málo romantická, navíc doslovná - ale stopy v betonu hezký nápad... a pak už po odstranění "betonu" zřejmě čtenář ztratil stopu :-). Díky...
Stopy
z kocouřího záletu -
Taje
Irenko, tentokráte jsi zůstala dlužna své po zásluze dobré pověsti. Jednak mi tak překáží slůvko ...několik... je nic neříkající a vnucuje dojem, že je slabikově účelové, také slůvko ...ačkoliv... působí jakýmsi vysvětlováním něčeho, co má samo vyplynout.
Tím myslím "autorskou slepotu", kterou může autor trpět. U jiných snáz vidí nedostatky.
teisane, díky za názor, jak jinak zjistit, zda je i pro ostatní dílko vypovídající než zde, u jiných autorů je to vidět snáz - díky.
Jani, děkuji, ano, i pachové stopy jsou téměř nesmazatelné na každém rohu :-)
Jestli ti šlo o to o čem ses zmiňovala (beton, otisky, stopy), tak takhle napsané se ti ovšem moc nepovedlo...ale téma dobré - znám z vlastní zkušenosti.
Hlas Ivo Žídka
dnes byl Jeník pěkný flop
publikum laje
Zlobivá dítka
rodičovství tvrdý džob
každý nerv hraje
Bouřlivá pitka
panáky k ústům ho hop
cirhóza zraje
Mandragoro, já nechám na čtenáři, aby si buď vybral /třeba Cross/ pachové či jiné stopy, nebo prostě nevybral.
O možnosti vypnutí /komentování/ neuvažuji, krom R.L. nemám nyní nikoho blokovaného. Díky za připomenutí...
Nechci, aby moje haiku bylo dopovězené až příliš, mám ráda i u jiných volnější prostor pro fantazii - cožpak na doťuknutí nestačí to, že ačkoliv taje, stopy na zídce zůstávají?
Díky za tvou variantu, Mandragoro.
Mandragoro, díky za upřímnost, je to prostě moje vidění světa a čtenář je buď přijme, nebo ne...
Di, děkuji... ty stopy koček, které již ani nejsou zde, vznikly po betonování zídky:-)) - než to zaschlo.
Crossfitter
16. 02. 2020Předpokládám, že ty stopy budou (i) pachové :) Jen jsem chvíli váhal, kde všude ty stopy dělají - nahoře nebo ze strany nebo jen u země - a pak jsem si uvědomil, že je ta zídka jejich prostě celá :)
Díky, T.
U nás je to ještě horší. našim kočočím tulákům nevysvětlíš ani to, že na stůl se nesmí! Máme venku před kuchyňským oknem stolek a židle - no a máš to vidět! Ještě si nás otvírají tlamku! :-) *
Díky, Renato... tu zídku kdysi stavěl muž, a koček jsem mívali spoustu /tuláků/ :-), těm nevysvětlíš, že na zídku nesmí...