Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMulatky nosí nic
Autor
Movsar
Mulatky nosí nic
Virus byl už všude. Velitel stíhačky Vojta zavřel televizi, dopil kakao, oblékl zelenkavou kombinézu a vydal se ke svému stroji. Zanedlouho už byl nad zasněženými štíty severní Itálie a jen tak z plezíru zařadil na 2 Ma, až těm pár lyžařům dole na sjezdovce zalehlo v uších. A pak už se pod ním otevřel Atlantik, delfíni, stěhovaví ptáci, lodě pirátů a nekonečný klid. Vojta se blížil ke kokosovým ostrovům a mulatkám, které nenosí roušky, poněvadž vůbec nic.
Štěbetavý krapáček
Zas tu máme štěbetavý krapáček, a je lepší poslouchat ho za oknem. A pít u toho nápoj, co rozšiřuje zorničky a hranice fantazie. A třeba pak taky štěbetat, protože kdo si povídá s deštěm, nezlobí.
Letenský tunel
Jako Holofernova krční céva krev Letenský tunel od soudného dne chlístá auta. Kdysi dávno tenhle kus země prorazil bagr, za jehož pákami seděla „žena v modré kombinéze, provoněná jarem a olejem“, a jmenovala se Judita. A byla za hrdinku, na 1. máje ji pak na ramenou nesli pionýři a z tribuny na ni mával muž s tučným srdcem. Dnes, v době klimatické krize, už víme, že ničemu nepomohla.
Co to vlastně je?
Je to jen mediální vlna, která se proměnila v tsunami, anebo stojíme na prahu konce světa? Anebo je to všechno ještě jinak: vše bude v následujících dvou týdnech gradovat: více nakažených a mrtvých, zavřené školy a celá města, potraviny na příděl, stanné právo, rekonstruovaná kobyliská střelnice a první popravení; jako za protektorátu. A pak, když už uhasne veškerá naděje, 1. dubna v televizních novinách vystoupí Andrej, zamžourá skrze skla brýlí, posune si je ze špičky nosu, pro jistotu se zadívá do papíru a pobaveně se usměje: „Byl to všetko apríl.“ A svět pak obletí šot „behind the scenes“: hollywoodské kulisy Wu-chanu, živí mrtví s šedivým pudrem na tvářích, italský premiér s kyticí před aplaudujícím publikem, Světlana Witowská s doširoka rozevřenými dior rty měřící Jakubu Železnému teplotu. Třeba to je všechno jen apríl.
12 názorů
A-JE-TO-TU. S nadějí se upínáme.... k oslavám prvního ... ne MÁJE, ale APRÍLA... To je tedy ... POSUN!! :-D
A-JE-TO-TU. S nadějí se upínáme.... k oslavám prvního ... ne MÁJE, ale APRÍLA... To je tedy ... POSUN!! :-D
Dekuju pratele. Kdyz jsem psal ten april, jeste to nebylo tak nalehave. Snad to prsni vynikne dnes jeste vic.
Čekal jsem kdo se první odhodlá. Daří se ti. Tradičně pohotový a autentický.
pěkný to máš! (tak mě napadá, že Anglosasové už tak tu bio válku vymakali, že se chtěj zbavit jen oslabenejch a nepotřebnejch starejch)
Díky, Aleši, jsem klidnější :)
A díky za názory a zdravím do hnízd poezie, do karantény.
aleš-novák
09. 03. 2020tohle ještě není konec světa...ale je pěkné být u toho...a něco si myslet.
líbí se mi ta o mulatkách - takový příjemný únik z reality:) - představuji si, že si představuješ, že jsi velitel stíhačky Vojta ... :D taková milá
asi nezlobím, povídám si a nejen s deštěm :-), nejen fantazie, ale i odvaha ti nechybí :-)