Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSlepýš křehký (ještěr)
Autor
Alegna
sbírka Naši plazi
30 názorů
Jsou, ale je jich malinko, viděla jsem ho po dlouhém čase v Jižních Čechách u bráhy, ale jako dítě jsem je vídala skoro každý den v létě
Máš to hezké - ostatně jako vždy!
Vzpomínám si,že jako děcko
Být venku bylo pro mě všecko
A tak jsem zřel i toho slepýše
Jak vylézal ze skrýše...
Ale od té doby jsem žádného neviděl...asi čtyřicet let... Jsou ještě vůbec?!
a2a2, zajímavý příběh, slepýš se asi moc nevyspal
Nad tou slokou popřemýšlím, jak srozumitelněji napsat, že slepýš je ještěrka a má schopnost upustit, odlomit, odloupnou ocas
Pro děti fajn a pěkné, snad až na předposlední sloku, tam jsem nerozuměl. Zastavil jsem se proto, že kdysi jeden můj žák napsal příběh, jak někdy na počátku zimy přinesl domů polozmrzlého slepýše a ten u nich strávil celou zimu, měl volný pohyb a k radosti domácích děsil návštěvy.
uhlíku díky, už jsem všechno zapomněla, ale, na netu se dá hodně zjistit a vlastně se tak zase učím :-)
Ty mrkací oči jsou na slepýšovi nebo i blavorovi to nejzvláštnější:)
Evženie, to je hezké, že mají slepýše, budeš-li číst, snad se bude líbit :-)
Evženie Brambůrková
08. 04. 2020To bych mohla přečíst dětem, na zahradě mají slepýše a mají ho rády.
Zdařil se ti miniještěr,
další zvěř sem švihni ještě.
Sice nejsi bioložka,
však sluší ti moc, Lído, rouška.
(slepýšovitý smajlík)
no není-li to krásné....ještě není svatého Jiří a už lezou hadi i štíři.... časně zrána a za soumraku taky po deštích...hledají si potravu... chráněný.... ve všech stádiích (i jím užívaná přirozená i umělá sídla). Nebuď slepý to je Slepýš křehký...ještěrka..:-):-):-)
Jak tady čtu slepýš křehký,
nemá taky život lehký.
Že je dešťovka chuťovka,
potvrdila i užovka.
Krásný veršovaný přírodopis. Nejvíc se mi líbí, že dešťovka je chuťovka. :-)