Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seoddychovka
Autor
simonceli
noha cez nohu
pod jarnou korunou
pomaly zaspávam
14 názorů
asociace k tvému povedenému dílu:
klídek na zádech
svátek práce ruší jen
včelí brigáda
atkij: Ano, bavíme se u dobrého textu - pokud to nicku simonceli nevadí...
"odosobněním by získalo jiný (místo nového) punc"
Asi takhle...byl jednou jeden výborný český haikusta (spíše beatnik haikuista než haijin - v tom původním významu slova) a ten psal většinu svých dílek právě "odosobněně", tedy převážně ve 3. osobě. Jako možnost ano, ale pokud je toho příliš, tak to začne potom unavovat - tohle je můj čistě subjektivní názor, žádné pravidlo a na tu konkrétní osobu se to rovněž nevztahuje. Jako tebou navrhovanou možnost je to tedy naprosto správné a dokonce i stručně odargumentované, ale já jsem těch třetích osob docela přesycený, tedy bych to tady nechal v tom původním stavu. Dvě dílka z jeho tvory (náhodně)...
Průjezd vesnicí -
ze zahrad vystrčený
ženský zadnice.
Už i Havlíček
obecní blázen
má u ucha mobil.
teisane, 1:0 pro Tebe, už když jsem ten koment psala, jsem podvědomě tušila...:)
nebudu polemizovat, kdy ano a jak mi jaro do senrju přišlo:) Zde jsem naťukla možnou cestu, protože mě ta atmosféra tohoto momentu opravdu nadchla.
Jestě mě napadá, že i odosobněním by získalo nový punc. ...pomaly zaspáva . Ale to jen, že se bavíme u hezkého textu.
blacksabbath
17. 04. 2020vůně tě uspala.............*/***
atkij: proč zrovna pod rozkvetlou, když je nám všem jasné, že "přišlo jaro" (odkudsi)...:).
simonceli: sice jednoduché, ale dobře postavené dílko, naTP snad ještě ani ne, ale cesta správná.
Tak to som rada , ďakujem. A menšia oprava na ženský rod v slove trafil... už budem vedieť..:)
Slabikově tak jako tak nedrží přesnou formu 5-7-5, takže bych to až tak neřešila:)
Ďakujem za reakciu a tip :) , trafil si to úplne presne , chcela som tam dať rozkvitnutú, ale zmenila som to, lebo mi nevychádzal počet slabík...
Vydařené. Hned by mě lákalo udělat totéž:)
Obecné vyjádření "jarní" koruna by se mohlo nahradit, zkonkretizovat tak, aby stále evokovalo dobové usazení...např. rozkvetlou.