Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePo očku
Autor
Gora
dívám se vzhůru
mezi listy jabloně
ranní červánky
.........
senrjú
vrabčáci v louži –
vnučka si natahuje
nové gumáky
.........
čumák u země –
chomáč rezatých chlupů
ponáší vánek
47 názorů
ty ses díval nahoru, tak mě napadlo, co by bylo vidět při pohledu dolů
dívám se dolů
mezi listy šťovíku
červánky pekla
Jirko... děkuju, vážně...
Je zajímavé, jak s vnoučaty objevuju dávno zapomenuté, třeba co pro dítě znamená jedna louže:-)), kolik stačí k pocitu štěstí.
Druhá výrazně nejlepší, první podle mne je spíše jen miniatura, ale hezká, ale to druhé - senrjú - je překrásné.
Z hlediska příběhu za textem se mi nejvíc líbí dvojka, ale obrazově mě zaujala i jednička. Pěkná práce.
Petro, každému jde ve psaní něco, já bych řekla, že máš solidní styl a jen bys potřebovala dobré náměty:-), a děkuju.
Janičko, máš výtečný smysl pro detail, já jsem je řadila skutečně podle obsahu - počasí, jak se ten den vyvíjelo:-)
Kvůli slípkám vstávám brzy, a tak občas ranní červánky zahlídnu... děkuju ti za vše.
Karpatský knihomoľ
03. 05. 2020Teraz mi v záhrade kvitnú jablone, a ak by som mal to šťastie a hľadel hore, videl by som mezi květy jabloně ranní červánky. Ale možno kvôli tým kvetom by som si ich ani nevšimol ;-). To druhé haiku si časovo situujem čerstvo po daždi a aj tak mi vonia. Ak je v niektorom z týchto troch textov výrazný presah, tak ja som mal pocit, že pri treťom.
Irenko, ještě se vracím k ranním červánkům. Lidová pranostika říká, že když východ hoří, západ hasí. Zdá se mně, že podle haiku to vyšlo. V prvním červánky a v druhém už bylo po dešti. Nebo to byla náhoda? Teď, když je déšť vzácný, tak asi i ranní červánky. Jako "sova" bych na ně stejně neměla štěstí, i kdyby byly častější.
Evženie Brambůrková
02. 05. 2020Jaro je tady :-)
Luboši, to sedne, ta tvé improeufonizace... zejména s kury je pravdivá, dnes č.51...
Díky moc!
blacksabbath
02. 05. 2020dnešek jsem si užila s vnoučaty.....proto se mi asi nejvíc líbí číslo dvě....jasně že i pohled přes rozkvetlé a vánek v chomáčku mi probouzejí barevnou představivost...........*/**************
Řek mi můj guru
lidi strašně hamouněj
třez se čeládky
Hoch už zná chmuru
vyskytly se masově
hnusné beďárky
Výkony kurů
je snad každý čaroděj?
vajec metráky
.........
Třídní šok prožil
všude kdos z klanu “Hujer”
tu, tu, tu taky
.........
Helfni účelně
dalších rad celou kupu
má Šimon Pánek
Jardo, to asi nikdo nesmazal... nedá se mazat cizí komentáře.
Děkuju, potěšils:-)
Ranní červánky jsou skvělé. Když chodívám ráno odemykat zahradu, tak i v těch východech slunce nad Prahou je dost poesie. Jenom teď začíná vycházet čím dál dřív, tak už ta rána, včetně vstávání, bývají víc kovbojkou :-) Jinak za všechna 3 haiku tip!
Já ignorant snad nakonec uznám, že něco maličko na tom haiku přece jenom bude.