Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seOd tebe k Tobě
Autor
Entropia
Jediný povolený útěk
nevede cestou z útesu
se stádem vepřů
a žádný skok naslepo
neunikne mléčnému světlu
dokonalé symetrie
pasován hnojem
zanechat tratoliště stop
kolem Tvého trůnu –
jen tak se dá skočit
do jámy lvové
na velké sympozium
s Tebou o tobě
s Jóbem o jóbovi
v laboratoři smyslů
smyslu
frontálním útěkem
jediným možným
12 názorů
Chrt, nemyslím si, že veliká slova v textu jsou samoúčelná a dokonce ani nijak velice nezní, protože jsou důsledně a cíleně pokálena. ....Z útesu se stádem vepřů..., ...pasován hnojem...kolem Tvého trůnu..., a i ona jáma lvová a Job jsou zde spíše zaužívaná, vlastně všední. ale potřebná přirovnání, zejména, když uvedná sloka zřetelně hovoří o jakési sebereflexi, která je dominantou jak sloky, tak vlastně celé básně.
Můj první a zcela zřetelný dojem z básně byl, že jde o reakci, terapeutickou reakci na lidi, hledající cestu. Dost možná i proto, že jsem se díky své bývalé prái s nimi setkával. Podle mne je báseň bez balastu, výtečná druhá sloka. Možná, ale nijak si to výrazně nemyslím, bych se obešel od posledních dvou veršů, snad proto, že plyn už před nimi je stlačen naplno.
Díky všem za sdílení a nepohoršení :)
Chrt: s Odysseem to nemá nic společného, jde o biblické téma ve dvou obrazech, které jsem si dovolila spojit do jednoho
Obstát nejen sám před sebou, s čistým štítem projít vlastním konfrontačním bojem, nebývá jednoduché. Ráda se s Tebou zamýšlím, třebaže mě myšlenky hážou i trochu jinam. Ale jak se říká: všechny cesty...:)
Prorostlá Tvojí osobitostí. "... v laboratoři smyslů / smyslu." *
Pěkná práce.
Vychutnal jsem si. Vím, o čem mluvíš. A řeklas to spatra, to se mi líbí