Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seChybělo málo
Autor
Herr_Jaroslav
Možná a skoro určitě si ani zdaleka neuvědomujeme, jaké jsme měli štěstí, že se oné sto dvacáté osmé noci Noe převaloval na pryčně a nemohl usnout. I vstal Noe... abych tak řekl archaicky... a vyšel na palubu. A nemohl zabránit rouhavé myšlence: "Hladina je hezká, ale omrzí...", kterou si o tisíce let později vypůjčili jiní.
Prošel kolem zábradlí na zadní část truhly, které jednou budou říkat archa a nebudou na ni věřit. Ale toto vše, co se zde nyní popisuje, je čistá pravda.
Noe došel na samý konec archy a tu spatřil v temnu postavu, sedící na zábradlí a hledící soustředěně do vody. Ve svitu Měsíce rozeznal svého syna Jáfeta, an ryboloví.
Dobrý otec se pousmál nad synovou zálibou a přikročil blíže, aby prohodil pár rodičovských slov. Tu syn spatřil otce a úlekem mu udice téměř vypadla z rukou. Dole v temnu hladiny cosi pronikavě zapištělo. Noe strnul a beze slova vyrval udici Jáfetovi z ruky. Zběsile namotával šňůru, až byl spatřil její konec a na něm přivázanou návnadu. Byl to... Bůh nás netrestej... živý sysel, neboť vody se hemžily všelikými rybami a obludami, jež pouze živou duši pohltiti ochotny bývaly byly. Jáfet byl býval byl posedlým rybolovcem, neváhal tedy uzmouti sysla z bedny, přes přísný zákaz otcův, jemuž to zase zakázal Otec.
Noe by se byl hrůzou pokřižoval, kdyby již bylo založeno křesťanství, leč nebylo a tak vyťal Jáfetovi mohutný políček napříč obličejem. Jáfet strpěl trest bez protestu, vědom si své viny. Noe nepromluvil slova a odnesl zmáchaného a vyděšeného sysla zpět do bedny k neméně vyděšené družce (myšleno družce toho sysla, ne Noema).
Od té noci zavíral Noe Jáfetovu kajutu zvenčí na závoru a i tak chodíval co chvíli po nocích po palubě, jat neklidem. Tak porozmýšlej, milý čtenáři, jak málo stačilo, jen co by jedna jediná ryba zabrala a netušili bychom vůbec, jak vlastně vypadá takový sysel...
13 názorů
Herr_Jaroslav
14. 05. 2020Dan Kočka: Já bych navrhoval krtka...
Já si vůbec nechci představovat, co by se bylo bývalo stalo, kdyby úspěšnou návnadu tvořil svišť...
A k tomu, abych tě přestal číst, chybí ještě strašně moc... ;-)
Herr_Jaroslav
14. 05. 2020Protože sám Noe mluvil staročeštinou...
Květoň Zahájský
14. 05. 2020Jasně, při potopě světa chytat jedině na boilies. Nebo na třpytku.
Herr_Jaroslav
14. 05. 2020Ano, třeba já jsem si z ní odnesl poučení, že už nikdy nebudu lovit na sysla...
Květoň Zahájský
14. 05. 2020Hezká historka, i poučení z ní plyne...
Herr_Jaroslav
14. 05. 2020Děkuji za kulturní vložku :)
blacksabbath
14. 05. 2020pod hladinou
zvuky plynou
co to Jáfet udělal?
kdyby Noe nezasáhnul
pěkně by to podělal
ten má ale pod čepicí
úúúúž vytahuje udici
a tak malí i ti velcí
znají sysla i syslici.........promiň neodolala jsem........:-))))).....TIP