Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKaple
Autor
Gora
poustevna pustne
okénkem prorůstají
šlahouny chmele
......
žíněné roucho
odložené na židli
za oknem jaro
48 názorů
Ireni, v hlave si obmieňam tvoje druhé haiku a namiesto za oknem jaro nebolo by lepšie to vyjadriť nie tak priamo, ale napr. cez sezónny jav, povedzme rozkvitla jabloň?
Umbratica, ja zas to druhé vnímam ako optimistické, konečne prídu teplé slnečné dni.
Irenko děkuji moc. Již jsem nahlédl a prošel. Žasnu a určitě musím navštívit.
Přemku, já děkuji, pamětníku!! Mám tam v komentáři odkaz s fotkami, jak to na Křižáku vypadá nyní, jestli budeš chtít nahlédnout.
Haiku se neodvážím hodnotit, ale verš s chmelem mi navozuje sympatické myšlenky. Veliké díky za obrázek s odkazem na současnost, která potěší. Když jsem tudy coural v roce 1953 vypadala poustevna poněkud jinak. Děkuji Irenko.
V nártu mu křupne
celý zápas to tají
hrdina Pelé
půl dne, vzduch houstne
remcají pozůstalí
řečník furt mele
Ty tse-tse moucho
odleť, a basta fidli
to bude bájo
Díky, Karle... měla jsem to štěstí být tam sama, prohlédnout si celý areál...moc pěkné místo, ale v poustevně bych nechtěla být...
Na takovém krásném místě by se mi asi nejvíc líbilo po zavírací době, bez proudů lidí. Miniatury to dokonce v tvém podání vyjadřují. Klid na čtení, zamyšlení a tak. Ale poustevna bez poustevníka pustne...
Karpatský knihomoľ
23. 05. 2020V oboch haiku niečo končí a niečo začína, druhé sa mi páči o čosi viac, je aj viac "sezónne" a dva podtexty sú tu zreteľnejšie.
Evženie Brambůrková
23. 05. 2020Krásné.
Dovolím si remix:
Poustevna pustne
za oknem jaro
odložené na židli
Jinak obě dílka i foto mě zahřáli u srdce. Díky!
Di, pousteven a poustevníků mohou být spousty v různé formě, děkuju za komentář!
Moc krásné, Irenko. Mojí poustevnou je odjakživa les, vrcholy hor a pod.
Líbí se mi to jako momentky. Jako haiku to neumím zhodnotit. Tip za obrazy.
Andělko, to už byla zcela jiná poustevna. Romantická, teátrální, kde poustevník pobýval za plat jako atrakce pro pány i pro turisty.
blackie, děkuji... obrázek je trochu "dole", ale je tam:-)) díky tobě...
na odkazu pak vše o celém areálu...
Líbí se mi obě i obrázek.....tak mě to zaujalo, že koukám kolik jich u nás v JČ je......tahle mě zaujala...Kamenná poustevna...
Vnímám z veršů až naléhavou opuštěnost jakési poustevny; nicméně okny se prodírá jaro, je nejvyšší čas vyjít, postarat se o nově rodící se život... a koneckonců, i Tvůj doprovodný obrázek je krásně prosvětlený :-)
já si poustevníka představuju jinak ... nemůže nic odložit :) leda sebe. Ale chmel je fajn. Asi se mi dneska nechce moc smát
law... no, je to úmyslně hlavolam...možná dostal poustevník chuť na lahodný pivní mok, odložil žíněnou košili a vyrazil z kopce dolů, mezi lid... díky.
líbí se mi ta první - jen přemýšlím nad tím chmelem ... co mi chce příroda říct:) chce mě uspat nebo opít ... tip ti dám, že si to budu muset ještě přebrat. Nebo mi něco říkáš ty ...? :)
Norsko, chybí jen poustevník, Ježíš se vrátil tuším v r. 2016 - viz odkaz. Dík!
Andělko, tady je poustevna součástí barokní kaple u nás... dívám se na něj denně asi 30let. Odkaz výše :-) a děkuju.
*** V mé rodné vsi , vypadla poustevna zcela jinak, byla velmi přírodní, součást anglického parku , i s poustevníkem....:-))
A poustevna v duši ? - ta je sladká. Jako jaro pro poustevníka.