Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTucet
Autor
Karpatský knihomoľ
Stopy bažanta
Na podmáčanej lúke
voňajú mätou
*
Možno návšteva
Pozriem von tam len ruža
škriabe o stenu
*
V starej záhrade
slivka sa derie cez plot
Nie a nie vyjsť von
*
Na čo skôr hľadieť
Na pochod mravcov v tráve
či na oblaky
*
Sedím za domom
pri kvitnúcich hluchavkách
Pridal sa čmeliak
*
Rozbitá váza
zahodená pri ceste
Vedľa kvitne mak
*
Horáreň v noci
Z rozsvietenej kuchyne
počuť kukanie
*
Pri hrobe Kraska
Miestny chlap mi ďakuje
že som sem prišiel
*
Dieťa sa budí
na nemocničnom lôžku
Ráta na prstoch
*
V tráve leží nôž
Na lesklej čepeli mu
kvitne orgován
*
Babka pri dreze
Myje si ruky skôr než
pohladká vnučku
*
Dievča na dvore
Keď si rozpletie vrkoč
vidno aj vánok
52 názorů
Zeanddrich E.
12. 12. 2020Líbi se mi všechno -něco hned na poprvé (Slivka, Dievča vánok, Ruža za dverami), ..., něco až ..na podruhé ( Babka pri dreze), či ..na potřetí (Rozbitá vaza, Pochod mravcov v tráve, Čmelák );..:) .
((...)).
Karpatský knihomoľ
01. 07. 2020Moc si toho vážim.
Karpatský knihomoľ
10. 06. 2020Vďaka za odozvu O.Pasir.
Karpatský knihomoľ
04. 06. 2020Umbratica, to je mi ľúto. Už aby sa to čím skôr vrátilo do normálu.
Líbí se mi toho mnohem víc : mravenci a mraky, kukačka, mák vedle vázy aj. Rozdělila bych ta haiku neejméně natřikrát.
Odřízla mě koronakrize. Napojuji se jen z veřejného internetu v knihovně a ten není povolen. Dnes jsem v obecní klubovně, ale to je jen vyjímečně. Od kdy tu zase budu pravidelně, to nevím.
Podobný obraz znám důvěrně z dětství, babička měla ještě výsuvný dvojdřez... jen v mojí vzpomínce by nevznikl ten skvělý přesah v dvojím mytí... moje babička si utírala ruce do zástěry. :) S covidem jsem si nějak vůbec nespojila, rovnou mi vyběhla dávno zasunutá vzpomínka.
Karpatský knihomoľ
29. 05. 2020Katka tvoj názor je pre mňa dôležitý, vďaka že si sa zastavila. Len na okraj, 11-ka bola napísaná ešte pred pandémiou Covid-u 19.
Karpatský knihomoľ
29. 05. 2020per_zay vďaka za návštevu
Karpatský knihomoľ
27. 05. 2020Radovan ďakujem za priaznivú spätnú odozvu.
Karpatský knihomoľ
27. 05. 2020Dales je to tak, tie hluchavky mi na tom mieste rastú už roky.
Radovan Jiří Voříšek
27. 05. 2020poslední je pro mě exkluzivní po všech směrech
Horáreń má povedené propojení očí a uší, ladí si vzájemně vazbou, jakobych ani nedohmátl na její dno
každopádně jsou to haiku povedená, netroufnu si říct, které je poslední, protože zítra by to bylo jinak, asi podle nálady
Potěšil mě čmelák na hluchavkách, toho sis nevymyslel, tohos viděl. Já taky, před čtyřmi roky na bílých hluchavkách, mám ten obraz v hlavě, jeden ze sbírky budované pro časy, kdy se člověk někam se na něco podívat prostě už nedostane. Máš tam jednoho, ale postupně jich teď bude v tom hluchavkovém zákoutí víc a víc.
Karpatský knihomoľ
26. 05. 2020Filosofka, ak nie si na haiku tak ma to teší dvojnásobne.
Karpatský knihomoľ
26. 05. 2020Matúš tak to som rád že ťa oslovilo. Vďaka za nahliadnutie.
Včera jsem si je pročítala a srovnávala se Zborovým žebříčkem... co do obliby to mám stejně:-)
Slovo "nedostatek" je v tomto případě nadnesené. Moc dobrá práce!
Karpatský knihomoľ
26. 05. 2020Umbratica, kde si bola tak dlho? A díky.
Karpatský knihomoľ
26. 05. 2020Ireni, vďaka tebe teraz viem, že prvý text s mätou je v takejto podobe bez vysvetlenia limitovaný a som rád, že si mi pomohla odhaliť tento nedostatok. Cením si to.
Tip zatím hlavně za druhé haiku. Zbytek si snad přečtu někdy příště. V knihovně máme trď přístup na internet jen deset minut.
Karpatský knihomoľ
26. 05. 2020Zbora potešilo ma to a ďakujem.
Karpatský knihomoľ
25. 05. 2020verulinda vďaka za návšteva
Děkuji, Peter... další informace, která je pro mě nová. Brala jsem v potaz přírodu, jakou znám tady od nás, ze Šumavy.
Karpatský knihomoľ
25. 05. 2020a2a2a taká odozva od teba ma obzvlášť potešila. Ďakujem.
Karpatský knihomoľ
25. 05. 2020Ireni, ešte k prvému textu. U nás je veľmi hojná mäta vodná, rastie všade tam, kde je vlhko, okolo potokov, na mokrých lúkach. Na takýchto miestach je často dominantným rastlinným druhom.
Je jich hodně a některé jsou opravdu překrásné, např. poslední čtyři a také první, čtvrtá a pátá. Na druhé, třetí a šesté cítím stylizaci, ta o Kraskovi při hrobu, tady mi uniká obsah, protože jméno Kraska mi nic neříká, ale ta o dítěti na nemocničním lůžku je úžasná, ačkoliv se může někomu zdát, že je rovněž stylizovaná či citově vydírající, ale osobně vím, o čem píšeš. Vlastně si nepamatuji, že by zde někdo najednou zařadil tolik haiku, které jsou poezií v tom nejlepším slova smyslu.
Karpatský knihomoľ
24. 05. 2020Ireni, vďaka že si si dala tú námahu a prešla texty tak pozorne, napr. tie tri na v jednom haiku som si vôbec neuvedomil. Vidím, že Kraska si už objasnila ty gabi, díky a nielen za to.
Karpatský knihomoľ
24. 05. 2020Nami 99 ďakujem.
Karpatský knihomoľ
24. 05. 2020Luboš, vypichol si samé milé stvorenia ;-)
Karpatský knihomoľ
24. 05. 2020Alegna, vďaka za priaznivú odozvu.
Karpatský knihomoľ
24. 05. 2020Phil, vďaka a teší ma, že práve tá posledná.
gabi tá istá
24. 05. 2020Gora, Ivan Krasko, známy slovenský básnik - Nox et solitudo napr. maturitná otázka za našich čias
Místo kireji používáš velká písmena... nezvyklé. Účel však plní. Zpracování haiku kromě jednoho textu / mravenci/oblaka 3x na/ je kvalitní.
První je podle mě obsahově slabší, nějak si tu vůni na stopách konkrétně neumím představit.
Růže zdařile vypovídá o pocitu osamění, stejně jako čmelák, o "limitech" zase slivka, horáreň o protikladech stejně jako nůž s kytkou... nerozumím jen hřbitovní - Krasce - kdo to má být?, jméno?
Nejmilejší mi jsou ty "sociální" - babka u dřezu, dítě v postýlce, ale zejména dívka.... to je tak jemné, něžné.
Peter, snad jediné, co mi zde nesedí - ten velký počet... tím, jak hned hltám další a další, efekt předchozích se rozmělní...
Přečtu ještě několikrát, ale je to KRÁSA.
Já bych vypíchnul mravence, čmeláka a babičku. (ale kandidátů bylo mnohem víc)
Pro mne po prvním přečtení ty tři poslední, ta poslední snad nejvíc... :)
Karpatský knihomoľ
24. 05. 2020Ivi, Jana a Helen ďakujem za nazretie aj za názory.
Helen Zaurak
24. 05. 2020Mravenci, čmelák, růže... všechny jsou pěkné! :-)
blacksabbath
24. 05. 2020váza, slivka a čmeliak....TOP......a dále.... všechny:-)))))......*/***********