Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSaudek 85
Autor
Movsar
Partička
Třeba byl sv. Jan Křtitel skutečně kulturista, jako na obrázku Jana Saudka. A proč by pak jeho bratranec Ježíš taky nemohl být kulturista. Třeba celá tahle partička apoštolů horovala pro bodybuilding a každý druhý den u Galilejského jezera zvedali těžké šutry a pak se krmili rybami a tvarohem. A chodili brzy spát, poněvadž věděli, že svaly rostou ve spánku, a vonné oleje používali proto, aby se leskli ve slunci, a byli rádi, když kolem zrovna šly ženské. A Magdaléna se ve skutečnosti zbláznila do Ježíšových bicepsů, kterými urážel farizeje, ty chcípáky. A při bitce osudné noci v Getsemanech partička zúročila nazvedané tuny a nejvíc řádil Petr, po jehož vzoru pak o dva tisíce let později boxer Tyson v zápase ukousl ucho Holyfieldovi. A když Ježíše věšeli na kříž, dvakrát jim vahou bicepsů, co tak milovala Magdaléna, zlomil ráhno. Třeba to všechno bylo tak nějak, jen se to nehodilo do kánonu Irenejovi a jeho partičce zakladatelů jediné správné verze, tak o tom nic nevíme...
Saudek 85
Fotografie Jana Saudka nejsou pro každého. Svatokrádežné obrázky pohorší ty, o nichž často ve svých esejích píše Milan Kundera jako o agelastech: lidech, kteří život a smrt a vše na tomto světě berou příliš vážně; neznají nadhled a smích. Hermann Broch, ne náhodou Kunderou tolik obdivovaný autor, o kýčovitém étosu měšťanské epochy napsal: "Jako se měla láska při každé souloži snášet z hvězdných výšin, musí být v uměleckém díle a jeho prostřednictvím vzývána krása." Krásu, jak o ní referují příručky agelastů, v Saudkově díle nalézt nelze. Stejně jako sexualita se v jeho podání nezaklíná romantickým kódem "hvězdných výšin", ale je taková, jací jsme my sami, jak někde podotkl sám autor. Ty fotografie mohou zneklidňovat, pohoršovat, fascinovat. Ale taky mohou přivádět k smíchu, otevírat nám dveře do krajiny komična, v níž se pravda věcí, těl, životů a všeho možného ukazuje nahá; doslova.
16 názorů
Mně se obě miniatury líbily, Saudek 85 možná o něco víc. Musím se někdy na tu výstavu zajít podívat:-)
První část mě opravdu nadchla... druhá již méně (ale asi mám osobní problém s KS :-)
...čo všetko patrí k alebo do života ...tie protiklady ktoré vnímam-osobne sú pre mňa miestami príliš-rastiem ....tip
Pěkně rozpracováno, těch verzí je několik, která je ta pravá, toť otázka. Tvoje je originální. Na Saudka také dlouho nevydržím, ale obdivuji jeho kreativní opovážlivost. Bezva.
Diky za cteni. To je nejaky paparazi eshop? Povedena.
A utikaji znechucene, ndbo vystasene, Goro?
Trefně jsi vylíčil pocity při prohlížení fotografií J.Saudka. Má v ČK stálou výstavu, s každou návštěvou tam chodím, ale ne každá vydrží projít expozici do konce:-)
Asi si znovu pustím Svatý grál od MP a budu si představovat tu partičku pomazaných
a pět let stará fotka