Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seČas růstu
Autor
Gora
loňský jalovec
vyhnal větev do výšky -
už nepřeskočím
........
zrní z ošatky-
hrdličky poletují
téměř na dosah
57 názorů
Morticia Adams
10. 01. 2021Ano, baví mě ty variace.
Morticia Adams
09. 01. 2021Líbí..i ty v komentech..
Kbysi nám v práci létaly straky a hrdličky až do kanceláře. Jedna hrdlička měla pochroumanou nožku, a tak dostala jméno Goebbels. Haiku se mi líbí.
Evženie Brambůrková
01. 06. 2020Já už také raději nikam neskáči. Je to moc milé. :-)
Jo, je na fotce... ten náš má výhony dlouhé, ten na fotce je spíš kompaktní, ale jalovec to je. Díky.
Theo, díky... ta druhá je vlastně o prospěchářství, v tomto případě hrdliček, když se krmí hospodářská zvířata /slípky/:-)... děkuju!
Thea v tramvaji
01. 06. 2020Ta první s mi líbí moc :) Konečně pronikám do tajů zahradničení, tak s radostí vnímám každou větev, která v zimě neumrzla a roste! A baví mne i ten dvojsmysl... Ta se ti moc povedla :) Ta druhá je taková milá pohlednice.
Přemku, děkuju za zastavení... taky by mne zajímalo, jak je to se stavbou hnízda u hrdliček.
Krásné obrázky mě vedou k přemýšlení o verších. Bezva. Na hnízdo hrdliček se dívám (a natáčím) z okna asi 5 metrů. Říká se, že nestaví hnizdo na stejném místě, ale letos tam jsou zase. Ještě ho vylepšily.
Karle, děkuju, u nás je jich také...zvlášť, když rozhazuji slípkám pšenici:-)
na prvním si cením nápad - vysoký jalovec, vysoký jako já ... já ho nepřeskočím, já se ráda točím
na druhou mě napadá tato asociace:
zrní z ošatky
z trochou popela, hrachu
šlape po štěstí
zůstane sama
namít ráda holoubky
takhle je vdaná
Phil, jestřáb by mne -nemile- zaskočil kvůli slepicím:-)
U nás taky samá křídla...nové slípky, straky, vrabci a spousta hrdliček, kousek dál strakapoud a kukačka... balzám. Děkuji!
KK, kvůli písni, o které ses zmínil, jsem si koupila na zahradu jalovec, byla jsem zvědavá, jak vysoko doroste.
Je velmi vytrvalý, na to, že jej loni okousaly kozy /na "výletě z ohrady"/, ožil a znovu obrazil, hodně do výšky!
Díky, mám radost.
... ta se mi líbí, mi po plotu synchronizovaně pochodují dvě straky, bivakujou na kudrnaté vrbě pod oknem ložnice a ráno mne budí... hrdličky se míhají, kosi rozvážně pochodujou po trávě a všude hnízda, hnízda, ve stodole letos jestřáb... :)
Vězeň svalovec
opírá se do mřížky
z cely už trojčí
Starý Japonec
chroupe slané oříšky
snívá o Nšo-či
---
Psíků hromádky
chodníky jimi bují
„dárek“ na botách
Čtyři kosatky
po Mácháči si plují
v Doksech je poplach
Karpatský knihomoľ
31. 05. 2020Prečítal som si prvé haiku a spomenul som si na detstvo a na platňu od Moravanky Jana Slabáka, kde bola práve pieseň Vysoký jalovec. Pre mňa ozajstné československé haiku. Hrdličky už ani nerozoberám. Je ťažké byť nad vecou takto potešený!
Oba texty jsou vydařené, jalovec je velmi jednoduchý, a přitom s hlubokým životním (i folklorním) přesahem. T.
blacksabbath
31. 05. 2020Nepřeskakuj....nech hrdličky přeletět........líbí se mi obě.....*/**************