Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePozvání na pivo
Autor
Thea v tramvaji
Za všechny klidné okamžiky,
kdy není vidět smrt ani zlo,
pozvu tě na pivo
do baru v parku
Politických vězňů,
nebo do hospody
na ulici Lidická.
Dáme si jedno nebo dvě.
Člověk nikdy neví...
25 názorů
Thea v tramvaji
05. 07. 2020Goro děkuji :)
Theo, potěšilo mne, jakým způsobem jsi přistoupila k této básni. Že je fotka inspirující a chytne za osrdí je jedna věc, ta druhá je schopnost pomocí chytré "návodné" linky vytvořit tak náročnou, přitom jednoduše vyhlížející báseň, a za to poklona!
Patří určitě k sobě a s tebou. To je legitimní a upřímná osobní poloha. Nu, a pak je poloha, řekněme veřejná, publikační a tam je stejně legitimní i upřímný postoj Safiánův. Ale konec konců, nic se nestalo, jen užitečné tříbení názorů.
Thea v tramvaji
04. 07. 2020a2a2a děkuji za zastaveni :) rozumím tomu co píšeš a moc mne těší, že se ti text líbí!
S tou fotkou je to tak, jak už jsem psala. To ona rozjitřila emoce ze kterých vzešel text. Takže tu máme bdásničku i s tím, co ji předcházelo :) Stále si myslím, že k sobě patří.
Theo, Safián má hlubokou pravdu. Jeho kritika umístěné fotografie je pocta tvé básni. On nekritizuje tebe, protože nepochybně rozumí, stejně jako já tvému vzplanutí, které je sympatické samo o sobě. Ale jestliže už najdeme odvahu napsat tak závažný text, pak bychom měli věřit, očekávat, že také řekne, co chce říct. Ta fotografie sama o sobě je výmluvná, ale sama o sobě. Dokonce by se dalo říct, že umístěním fotky podceňuješ čtenářskou inteligenci, byť tomu u tebe tak jistě není, protože tvá motivace byla skutečně od srdce. Safián však v roli kultivovaného kritika vidí věci s odstupem, včetně faktu, že básnířka, která stvoří tak duchaplný text se musí bez obav o něj i opřít.
Safián - pro mne je ta fotka podobně vypovídající jako text. Jasně, někteří si bez fotky mysleli, že je to celé o tom pivu a vůbec nenašli to hlavní. Takže s fotkou je to úplně jasné a bez pochyb o tématu. Ale i tak si stojím za tím, že jsem je tady umístila společně. Moná je to fajn i pro ty, kteří to ze začátku nepochopili a teď to vidí v jiném světle :) A to hlavní - fotka byla bezprostřední inspirací k textu. Nevyhodila jsem z něj ani jedno slovo. Tak proto jsou spolu.
Thea v tramvaji
03. 07. 2020Děkuju Zboro. Je to pro mne velké téma, často na tím uvažuju, takže jsem ráda, že jsem to konečně nějak sepsala a snad i kulišácky :)
Líbí se mi kontrast klidu a ležérní uvolněnosti, který z toho pozvání na pivo vyzařuje, na pozadí uvědomělého děsu a hrůzy. Máš v té básni velkou pravdu, Theo.
Obrázek je navíc a proto zbytečný. Všechno přece bylo zřejmé ze skvěle napsaného textu. Proč autorka vůbec něco píše, když natolik podceňuje své schopnosti psát i schopnost čtenáře pochopit. A k tomu ještě jsme (prý) na literárním serveru. Horší ovšem je, že reakce autorů ukazují na to, že neumí přečíst ani jednoduchou báseň. Jakou hodnotu potom mají jejich hlasy v soutěži. A je to ještě literární soutěž?
Mimo to
Jojo, oči vidí jinak...hlava jinak...mobil jinak...foťák taky ...ruka umdlévá do podstaty...vážně: chybí péro z datla... :) Taky to teď vidím...
Evženie Brambůrková
01. 07. 2020To se ti povedlo.
blacksabbath
01. 07. 2020doplňují se....foto s textem......Člověk nikdy neví...*/*******
Thea v tramvaji
01. 07. 2020Chápu :) Bez fotky je to sdělení skoro nečitelné...
Vidíš, já za básní tak trochu viděla (mylně) spíš kalkul vzhledem k použití těchto místopisných názvů. Příliš velký kontrast (byť hodně zajímavý) života a smrti. Fotka hází tu situaci úplně jinam.
Thea v tramvaji
01. 07. 2020Ano, je to síla. Proto jsem volila minimalistický slovík...
báseň na první pohled nenápadná, ale skrývá se v ní síla i chytrost. tip.
Thea v tramvaji
01. 07. 2020Díky Alegno :)