Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seUlita
Autor
Ozzozorba
Byl jsem v lese a sbíral houby, a když jsem se sklonil k velkému hřibu, ležela tam ulita hlemýždě. Byla zablácená a podřená.
„Pane! Jste doma?“ Zavolal jsem do otvoru v domečku.
„Už dávno tam nebydlím. Copak jste to nepoznal? Ulita je od bláta, ve třetím závitu prasklá a na spodním okraji roste mech. Navíc do domečku zatéká. Copak si myslíte, že bych tam mohl žít?
„Kde tedy jste?“ Zeptal jsem se hlemýždě.
„To ještě nevím, ale přemýšlím o tom, proč se musím dívat na rozpad toho nejkrásnějšího, co jsem v životě měl.
Bez ulity si hlemýžď nedokáže život ani představit. Když se vylíhne z vajíčka, už ji má na zádech a domeček roste s ním. Vlastním slizem jsem skořápku natíral a leštil o trávu. Byl to ten nejkrásnější domek pod sluncem. Neviděl jsem nic hezčího. Ale beze mne se lesk z ulity vytratil a zarostla mechem a nikdo ji neobjal ani nepohladil, a když praskla, píchlo mě v srdci, tedy přesněji řečeno, jako v srdci, protože už žádné nemám.
Slyšel jsem od slimáka strašné řeči. Člověk našel metodu, jak nás dostat ze skořápky ven. Strčí do ulity ostrý drátek, až k poslednímu závitu a tam se do nás zakousne. Za ten drátek nás pak věší a čeká. Hlemýžď je silák, ale nemůže se bránit věčně a ze schránky vypadne. Ale možná že si to slimák jen vymyslel, protože nám závidí náš domeček.
Domnívám se, že jsem v obrovské ulitě. A vím, že žádným drátkem mě odtud nikdo nedostane...“ Hlas se ztrácet a spojení se přerušilo. Jen zablácená ulita ležela na zemi jako němý svědkem šnekovy bývalé existence.
Skořápku jsem si vzal a doma ji vyčistil a natřel olejíčkem. Připomíná mi, že i já žiji v domečku, který musím jednoho dne opustit.
7 názorů
Larkove je to zamyšlení nad tím, že se jednoho dne rozpadne i zeměkoule na které žijeme (větší skořápka).
Pentlochnap
12. 07. 2020Je to pěkné, a zajímavé.
No, ten komentář měl být myšlený jako vtip. Takové to: našel jsem šnečí ulitu, šnečí domeček. Takže domeček = barák. Nebo taky nemovitost :). Ale nevím, který makléř by ochodoval s takovými nemovitostmi. Snad jedině ferda.
Pentlochnap
10. 07. 2020Hmmm, takže máš vlastně barák.