Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seStarožitnictví
Autor
Gora
Starožitnictví –
střídám úhly pohledu
proti masce Nó
29 názorů
Pavle, dík... on je tady prolog, stačilo kliknout... a první + druhý komentář je také o významu masek Nó... + Um dovysvětlila.
Myslím, že pro běžného čtenáře bude toto haiku málo srozumitelné. Herec během představení masku různě nakláněl a tvář se tím jakoby měnila. Pro zajímavost je taky třeba uvést, že masky v Nó nemají průzory pro oči ale zrcátka na rubu, takže pro herce byla orientace na jevišti obtížná.
Shodou okolností se zítra letmo zmiňuji o divadle Nó v prologu ke "Slunečnímu králi"
njn, na slabiky jsem slabá, jdu spíš po obrázkách ... :) - klopím masku a jdu:)) si po svých
law, zvažovala jsem už předtím... slabikově nenacházím nic adekvátního, děkuju i tak!
Silen, děkuju... no, raději jsem naservírovala komplet, aby čtenář nemusel /pokud netuší/ někde hledat, tápat. Ačkoli moment překvapení se tak trochu vytrácí, souhlasím!
Karpatský knihomoľ
30. 08. 2020Skrz haiku k Nó. Japonský vplyv nespochybniteľný.
PROTI mi přijde moc opoziční, vyhraněné:) líbilo by se mi NA - bo, jak střídáš pohledy, nebůžeš být úplně proti ... :D ale jen poznámka pod maskou, žes mi ji nasadila do hlavy ... Super téma, na celý den :)) a tobě také krásný - za nadhoz.
S tímto se dá strávit spousta času, dobrý námět. Přemýšlím, jak moc je škoda tak velké nápovědy. (Obrázek s popisem)
Pěkné haiku i fotka :-))). Zaujalo mě, že výraz masky se mění při pohledu z různých stran. Díky za odkaz na článek, který jsem si se zájmem přečetla. Japonské divadlo je velmi zajímavé. TIP
Krásná představa hry s maskou. Číňané dokázali dělat kouzla. Škoda, že my Evropané děláme ze sebe někoho jiného i bez masky.
Tyhle masky jsou strašně oblíbené mezi nevidomými. ;-)
Přepad zlatnictví
těžko někdy provedu
holt se bojím, no
Evženie Brambůrková
29. 08. 2020A stačí jen malinko pootočit a je tu někdo jiný. Paráda.
zatím jsem článek jen prolítla, ale je to fakt zajímavé.....položím se do něj v klidu pozdějc.....Jjjj.....jeden se dozví zase něco nového
Objevený poklad z dávné historie umocní nadhled, podhled i náhled na to samé. Jaká bohatost se skrývá ve třech slovech, nebo ve třech řádcích. Bezva.
Ivi, obhlížela jsem ji v antikvariátu, to byla nějaká replika té masky... a mění se to...
Herec hry Nó se malinko naklonil a hned měl jiný výraz... divadlo Nó hráli zásadně muži, o tom zajímavém námětu je článek v odkazu... díky!!
blacksabbath
29. 08. 2020Týjó......ani jsem nevěděla, že stačí jen jedna maska a pohled může vyjádřit jiný kuk......díky za odkaz....je to moc zajímavé........TIP.....*/***********************