Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePíseň o Adamově vině
Autor
Movsar
Do parku kultury a oddechu na Letné se zatoulal pištec. Sedl si pod uschlou jablůňku a spustil smutný tón. A tak smutný byl, až děvčince z nedalekých gymnázií, jimž výuka přišla dlouhá, plakaly a synci se přemáhali, zhášeli citronové cigarety a žmoulali čepice. A z blízké vaječné kliniky vycházely sestřičky a nyvě hleděly k mládenci a primář Pištín, slyše tklivou hudbu otevřeným oknem, bral varlata polovičáků do dlaní o poznání něžněji.
A pištec hrál a hrál s tváří nakloněnou k zemi, jako by se cítil provinile a prosil o odpuštění. Snad své viny hraje, řekl děd vnukovi a přísně pokýval hlavou.
To je ten Adam! zvolal pak kdosi. A skutečně - pod slaměným mikádem kadeří ukrýval tvář ministr Adam.
Tys tomu dal ty kokote, přerušil bukolickou atmosféru muž s pivěnou kuráží. Byls slaboch, vstoupila do věci tetovaná žena s kočárkem. Kvůli tobě je to tu zas, navazoval pivěný muž. Konečně to bude řídit chlap, ty sračko, zasupělo z publika, které se rozrostlo v dav.
Následně byl ve shodě s právem ulice popliván a korunován trním, jež mezitím ctihodní občané nasbírali. A chtěli ho hnát ulicemi Letné, ale on jen ospale opakoval: Babiši, Babiši, proč jsi mě opustil...
Nakonec z udání jakési dobré duše, která nešťastníka měla za slušného člověka, dorazila na místo hlídka strážníků a upozornila dav, že již brzy začne platit zákaz srocování a bude lepší, když se rozejdou. Tak také učinili.
13 názorů
Já se napopjuji z knihovny a tady jsem při Adamově odchodu na něj slyšela jen chválu. Lidi ho měli rádi. Pokyvovali hlavou a říkali: dyť von to měl chudák těžký. Tip.
Díky Salvatore a Sveřepe, humor, a snad tam aspoň stopové množství bylo, teď potřebujeme.
Nesmis brat veci tak vazne, Zboro. Neni v tom nic politickeho.
Ostatnim diky za cteni a zpravy.
Problem Majaksi je na mem vysilaci: nepodarilo se mi uverejnit jine dvy tecty, v nichz se postdva Pistina objevuje. Alize nevysla... ale doplnim je brzy doufam.
Obzvláště vyvedené podobenství...
Prý mu kdosi nabídnul uspořádat turné, když odstoupí, teď jsem to četla:-)
Skvělá aktualitka a dobré komentáře!
Hlídka strážníků pohrozila bílými rouškami a uzavírací hodinou. Pištec dal dal pištidlo do futrálu a odstoupil. Bezva rozchod.
když jsem viděl název díla v seznamu, myslel jsem, že to bude o tom biblickém Adamovi (ten je tam jako další rovina ovšem taky zapracován, viz narážka na jabloň)
pištec Adam měl špatnou píšťalu....půjčit si měl od Dykova Krysaře...a ten dav....odvést z Letné na Babišov......*/**************