Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJanebovi
Autor
Movsar
Janebům se narodil chlapeček. Dali mu jméno Metoděj.
Když byl chlapečkovi jeden rok, vyrostly mu vousy. Záhy byly dlouhé a celé bílé jako sníh. Janebovi byli rádi - šlo o doklad výjimečnosti jejich děťátka. A pak - i tatínek Janeba měl dlouhé vousy, i když zatím jen místy plesnivé; o to pyšnější byl, že jeho syn už je má v jednom roku plesnivé docela.
Maminka Janebová si při kojení připadala jako mytická Pero tišící hlad vězněného staříka. Byla ráda - byl to doklad výjimečnosti jejich situace.
Za dlouhých večerů, jež trávili u kamen venkovské chalupy, kam, vědomi si svých kořenů, přesídlili z Prahy, obdivovali se výjimečnosti svého děťátka. Čekají ho velké věci, šeptal tatínek do kotlíku s čajem. Svět čekají velké věci! opravovala maminka a hladila synečka po vousech.
O jedenáct let později, jak s přesností na desetinná místa naplánovali, se Janebům narodil druhý chlapec. Dali mu jméno Cyril. A dál už tenhle biopříběh znáte.
10 názorů
Zeanddrich E.
16. 10. 2020To Jaropeace: ..proč by to neměla být výhra? -V čem spočívat by (a zvláště potom dnes, kdy pominuly v čase snad nějaké nedobré jednotlivosti,..., drobnosti) jakákoliv naše výhrada k tomuto vysoce výjimečnému muži (potažmo potom k bratrům oběma)?!
Zeanddrich E.
16. 10. 2020Přinašeč „metody" do života;..:).
otázka je, jestli to pro naši zemi byla taková výhra. není to dle mě tak jednoznačné. popis příběhu a délka miniatury na jedničku.
aleš-novák
08. 10. 2020oba bratři od narození ovládali písmo, posléze i Písmo...
já bych četla dále.....:-)))...........*/***