Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sedeštníky
Autor
trojort
Prodejce deštníků na prahu cizího domu.
V dřevěné káře jich má desítky.
Většinou obnošené.
Opršené.
Spíš pro náladu než proti dešti.
Spíš k navázání hovoru.
Každej má svoji obranu proti světu.
Okamžik.
Kdy je pojednou za mládím pozadu.
Pozoruje ho pes s obličejem pana Churchila.
Někdo mu zapálil doutník a on neodmítl.
Dopad jaderného popílku.
Zní to tak něžně.
„Mám tu i olověný deštník. Jenže ho nikdo neunese,“ říká prodejce beze slov.
Rozhovory mají různé nálady.
Ještě, že existují básníci, které nikdo nečte.
Můžou skutečně tvořit.
Na silnici tančí dívka v šatech z koniny.
Okolo pobíhá zmatený hobit.
Kapsu má plnou prstenů a stěží se udrží, aby sprostě nenadával.
„Hodil by se vám deštník,“ říká prodejce všem přítomným.
Nic osobního.
Prostě byznys.
19 názorů
Obrazy střídají výroky konstatující novou objevenou pravdu. Kouzelníci a básníci mají pravdu, proč to nepřiznat. To je poezie. Dávám tip.
Krásně vykreslená atmosféra - Chvíli jsem tam byla a to vše mohla pozorovat – díky za sprostředkování
mali by chodiť v dvojke - aj s obchodníkom s dažďovými kvapkami. Ten olovený dáždnik sa aspoň vo vetre chová slušne?
Mária Horná
03. 11. 2020Zvláštny obraz. Ako vystrihnuté z Alenkinej ríše divov. Veľa symbolov. Každý si tam nájde to svoje... Zaujalo ma to. :-)
Co k tomu říct...
Že to má nádhernou absurdní poetiku. Že si vedle obchodníků s deštěm našel své místo na trhu i obchodník z deštníky....
Paráda!
Ještě nikdy jsem neměl chuť tě za tvoje dílko zmlátit deštníkem. (tím skládacím by to stejně ani pořádně nešlo) ;-)
Zajíc Březňák
17. 10. 2020"...pes s obličejem pana Churchilla," to se mi líbí.
Evženie Brambůrková
17. 10. 2020Při zmínce o olověném deštníku jsem prodejce litovala. S tou károu bych se netahala.
Je to kouzelné. Hravé i k zamyšlení. Prodáš každému kousek snu. :-)
Nosit olověný deštník by bylo velmi praktické a prozíravé. Sice by se dost pronesl, ale člověk by měl aspoň pocit jistoty v případě radioaktivního deště nebo v případě padání radioaktivního spadu. Tip nejen za tento dobrý nápad, ale i za celou básničku.
Moc pěkné, troji...
tohle bych spojila do jedné věty a nahradila archaické pojednou:
...Okamžik.
Kdy je pojednou za mládím pozadu.
Thea v tramvaji
17. 10. 2020Tak já si teda jeden vezmu. Snad nebude jen proti dešti.
To je krásný nápad!! A myšlenka o básnících, které nikdo nečte, je tak osvobozující!! :-) T
Deštníky se hodí vždycky. Může na ně dopadnout i zloba. Ale hobitů s prsteny se to netýká...