Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNení čas na smutné verše
Autor
Katariina
tak brzy se šeří
réva je skoro nahatá
a na větvích jabloní
poslední zvědavci
jak je a co přijde?
louka už přes den nestihne oschnout
a do módy jde vůně tlejícího listí
všechno je, jak má být
a předzvěst předlouhých večerů
dává tušit
teď
není čas na smutné verše
9 názorů
V knize Šest historií prchavého života je několik zásad pro zakládání zahrady. Je tam i že za kařdým rohem by mělo být nějaké překvalení. Kde se nic nečeká, tak půchod, kde se očekává pokračování zlom a podobně. Ta báseň je napsaná v tom duchu, někam čtenáře vedeš a on na konci najde nečekanou pointu.
Moc pěkný.
To jsi parádně trefil, Knihomole! Díky!!! Tolik bych chtěla postavit tu básničku na radování, veselosti, svěžesti a rozvernosti, ale melancholický podzim zkrátka svádí k jiným emocím. A přesto... není čas na smutné verše. Lepší by bylo vyvažovat ty podivně napjaté dny, co teď jsou, co myslíš?
Báseň v podstate vystavaná na paradoxe.
Vidím, že si tě tenhle letošní obzvláště temný podzim podmaňuje stejně jako mne a že se tomu stejně jako já bráníš. Moje dnešní Maska se téhle tvé básničce vlastně dost podobá.
"a do módy jde vůně tlejícího listí"můj veršík favorit, no to je jistý.Neboj se v komentu nějakých naschválů,Kočkodan dobře ví - teď je čas na chválu. ;-)
Jiti, děkuji!! Máš pravdu (obvykle na podobná doporučení nedám, ale tentokrát mi tvůj návrh zní lépe než můj, a to jsem se s tím slovesem dlouho mazlila! :-))
Sympatická aktualitka
"dlí" ve čtvrtém verši by ani nemuselo být.