Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePravidla hry
Autor
Santi€
Mlha je větší než ráno
divíš se na prahu poledne
dětskýma očima
Zapojím se do hry:
ta denní chvíle je bájný tvor
nejzranitelnější když procitá
ještě se nechce vzdát přikrývky
nebo příběhu
který se mu zdál
Lapáme v paměti
po různých druzích chimér
jen trumf za mým límcem zatajím
- nechám tě vyhrát
Je přece neděle
akorát za oknem
říjen šlehá cremu
do podzimního latte
15 názorů
Radovan Jiří Voříšek
07. 01. 20225 x kvalita
Umím si tu hezkou báseň představit bez poslední sloky, která budí dojem spíše rámu na obrazu než součásti obrazu samého. Na básni oceňuji zejména předposlední sloku a subjektivně vnímám čistý vztah k dětem s mlžným, až šedivě obávaným pozadím dospělého světa.
Je přece neděle
akorát za oknem
říjen šlehá cremu
do podzimního latte
to je ňam..., díky...
Pekne to hraje jako fotka z alba, ale napriklad nevim, jak velke byva rano, abych mohl zmerit mlhu. A otazka je, kdo si na prahu poledne sleha cremu do latte... Kazdopadne se ti povidla.
Pro mě báseň dávající neurčité ženské lyrice pevnější kontury. Obraty jako mlha je větší než ráno nebo denní chvíle je bájný tvor působí jako zárodky gnomů. Jako bychom už už vstupovali do předsíně poznání. Ale pak se báseň zlomí, nit se přetrhne a my se jen převalíme v posteli. Vlastně ani nechceme pokračovat. Vždyť je neděle atd. Z básní, které jsem od autorky četl, mi tato připadá nejvyspělejší. Nic nechybí a nic nepřebývá, i když k dokonalosti možná ještě kousek zbývá.
Málokdo tu má tak zřetelnou osobní poetiku, takže mne crema ruší pouze svým "C". Jinak je to přece (taky) laciná rostlinná náhražka smetany z brněnského Kaufu, takže si ji můžu snadbno přivlasnit.
Procítěná báseň. Jen se nějak nemůžu sžít s poslední strofou, která na mě působí vzhledem k celku docela lacině.
Moderní, dobové, módní, skoro bych řekla glamour styl. Ale já se umím přizpůsobit, i když většinou chodím v historických kostýmech. Takže tip.
Pěkná nedělně pohodová pocitovka.
Vše pěkně navazuje. Jen ve čtvrté sloce trochu váham, jestli ji potrebuji. Konec připomíná reklamu, ale proč ne. Idylky jsou třeba:)
Líbí se mi hlavně první tři strofy.
A zaujalo mě, ze datum publikace je 30.10.2020 fm! :)
Aktuální obsahem, dobře zpracovaná mini...