Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePláč nad rozlitým mlékem
Autor
Kaj
Utekla mi žena
bolest mi otevírá oči
pro vše, co jsem dělal špatně
nebo nedělal vůbec
Hned jsem vstal
začal kolem běhat
vše se snažil dohnat
najednou to šlo
Dokonce se mi to líbilo
nemohl jsem se dočkat
až mi bude odpuštěno
Ale ono nic
žena se ztratila v davu
už neumí nebýt cizí
Proč neutekla
jenom cvičně
pro výstrahu?
Třeba bych se chytil
ještě teď
bychom mohli být spolu
Pověděla mi
že jí to také napadlo
ale že se tehdy bála
že bych ji už nechtěl zpět
15 názorů
Milá Umbratico, to jsem věděl. To je zajímavé. Rada psychologa je to zvládnout bez rozestěhování. Manželství je velmi komplikovaná věc. Zvlášť pro muže je na něm tolik věcí neviditelnýc. Krásný víkend
Tak to dopadá, když spolu lidi nemluví tak, jak by spolu mluvit měli. Ale někdo se domluví a praktikuje i rozvod na zkoušku, tak jako se praktikuje soužití na zkoušku. Tip.
Jsi na Písmáku :-), /napsal jsi na Literru/... no, bylo by dobré zkusit dát několik úvodních stran - a určitě by se ti alespoň k nim někdo vyjádřil... třeba dva tři díly na pokračování.
Jinak doporučuji s někým se dohodnout, že by tvé dílo přečetl, příp. provedl korektury, než to dáš do tiskárny, to je poměrně důležité, abys tam neměl zásadní nedostatky..., víc očí víc vidí.
Zrovna na FB je skupina amatérů, mnohým vyšly knihy - jmenuje se Odstartuj svoji knihu, tam si zdarma můžeš dohodnout tzv. betačtení, dáš-li si požadavek, tak i korekturu.
Nebo se pozeptej tady... je to na tobě.
Milá Goro, díky. Se mnou je to tak, že nyní pročítám už asi podesáté knihu, kterou dvacet let píši. Zrovna jsem si říkal, že po jedenácté už to číst nebudu. Až to dočtu, půjdu za známým tiskařem, co dělá třeba diplomky a nechám si to v nějakém malém počtu vytisknout. Rozdám to přátelům a dám si pohov. Možná se později odhodlám k tomu s tím obejít vydavatele.
S delšími prózami mám zde na Literu špatnou zkušenost. Je i tak nějaká možnost zde to, co jsem napsal prezentovat, nechat k vyjádření, než to půjde do tiskárny?
Ta samá, jako všech redaktorů zde - vyjadřovat se k dílkům Písmáků, oceňovat ta dobrá... je to dobrovolná činnost. Když si najdeš nahoře na modré - vlevo označení Písmák a klikneš, uvidíš asi třetí "kolonku" Redakce, tam je vše vypsáno, i členové, i k čemu redakce na Písmáku slouží...
Co znamená, že jsi readaktor poezie a prózy? Omlouvám se za svou nevědomost. Už mi něco málo říkala Umbratica.
Při psaní jsem o tom vůbec neuvažoval (jako o většině jiných věcí, šlo mi jen o sdělení). Nechtěl jsem to dělat poeticky. Nevím, zda se ta forma vůbec hodí.
ostřejší? no jo, asi už měknu... anebo mi to prostě připadlo lehký, lehkou rukou psaný, žádná sentimentalita a ubrečenost nebo tak něco... (i když ten odstavec o tom, jak se žena ztratila v davu anebo pak ta předposlední sloka k takovým interpretacím trochu svádí)
Milá Goro, díky za upozornění. Napadlo mě, že kdyby člověk psal něco naléhavého, že by mohl schválně vynechávat, aby to tu naléhavost podtrhlo. ale neber mě vážně, je to jen výmluva.
Milá Luzz, čekal jsem, že to bude od Tebe ostřejší. Napsal jsem to velice rychle a hned jsem to sem dal. Díky.
Až teprve bolest nám často opravdu otevírá oči...
........
co jsem děl špatně - dělAL?
některý momenty fajn, třeba:
Proč neutekla
jenom cvičně
pro výstrahu?
celkově se to četlo lehce (i když možná nemělo?)