Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNávyky
Autor
Thea v tramvaji
Svět se točil
v bezpečných kruzích
a byla zima,
až nám na zastřešené verandě
sněžilo
do gumáků.
Sledovala jsem tu sibérii
z prvního schodu -
uhranutá,
uzamčená v okamžiku,
mrznul mi zadek.
Jestli nasněží ještě pár centimetrů,
zítra nepojede autobus!
Jestli bude sněžit celou noc,
nevleze dědovi do gumáků noha.
Jednou měl v botě chcíplou myš!
Od té doby
si ty svoje
kontroluju...
To teď ale nehrozí,
protože je prosinec
a všechny myši jsou
v teple
našeho domova.
32 názorů
Marcela.K.
21. 01. 2021Nikdy by mě nenapadlo, že dám tip básni o chcíplé myši :-)
Thea v tramvaji
21. 11. 2020Janny1 - to byl tak strašný zážitek, že jsem si kontrolovala i kozačky v posledním patře paneláku :) Prostě zvyk... kontrola i tam, kde by ty potvory být uritě neměly :)
Thea v tramvaji
08. 11. 2020Milane děkuji! :)
Thea v tramvaji
07. 11. 2020Jituš děkuji! Jsem ráda, že tě můj zadek neodradil :)))
Thea v tramvaji
07. 11. 2020Umbratica - měli jsme plno koček, ale jak píšeš... každá není lovkyně. Takže to nakonec zmákly pastičky, kterými byl náš vnitřní prostor bohatě pokrytý.
Thea v tramvaji
07. 11. 2020Kočkodane - uvažuju, kde jsme se viděli! A samozřejmě máš naprostou pravdu :)
Theo, já osobně si nedovedu představit místo (tedy ani báseň), které by tvůj zadeček neozdovil… ;-)
To ano. V únoru a v březnu řvou tak, že se v noci ani spát nedá. Dokonce jsem o tom napsala i báseň. Nejraději se scházejí při měsíčku na hřbitovech. Pes je nejlepší přítel člověka, ale kočka je nejlepší přítelkyně čarodějnice. To ví už každé malé dítě.
A jak dokážou hulákat, když ještě nedostaly jídlo. Řvou jak havrani
Jak kdo. Já je miluju a rozumím si s nimi, ale znám spoustu lidí, které je nesnášejí. Kočky jsou totiž jako já. Nedají si poroučet a dělají si, co chtějí.
Norsko,
s kočkami mám celoživotní zkušenosti. Některé jsou celkem hloupé a jiné velice mazané. Některé kočky neloví nic, protože to neumí, jiné protože jsou líné a jen některé uloví prakticky všechno, co se dá jen tak ze sportu a takovou kočku by Thea potřebovala. Ne každá šelma totiž loví jen proto, aby se nažrala. Některá loví i čistě proto, že ji to baví.
Thea v tramvaji
06. 11. 2020no tak v zimě byla spíš mamka lovkyně. Ale mi těch myší bylo líto!
blacksabbath
06. 11. 2020šup...šup...šup....:-))))..........do tepla........*/*******************
Kočka lovkyně, proč se kočka tak nejmenuje přírodopisně. Kočka domácí, co to komu říká
A je to tak správné. Proč mrznout, když je u vás teplo. :-)
Takže : buď nakoupit pastičky a spostu špeku, nebo si pořídit kočku - lovkyni. Milá básnička ! Tip.
Thea v tramvaji
06. 11. 2020Alegna - moje mamka se moc neusmívala :))) Realita každé zimy.... A ona se myší děsně bála.
Thea v tramvaji
06. 11. 2020Díky Gabi! :)
Thea v tramvaji
06. 11. 2020Díky Norsko! Já ho tam naopak dodala později, bo mi tam furt něco chybělo :) Zatím mne tam baví...