Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seHaiku 2 - 4 /11/20
Autor
Umbratica
Klidná hladina -
V korunách vrb a olší
kvetou lekníny
Rybník v bezvětří -
Kapři lenivě plavou
z olše do jívy
22 názorů
Dagmaram,
chce to jen bezvětří, dobré světelné podmínky rybník se stává zrcadlem. Děkuji za tip.
Oba trexty jsou velomi dobré, ale za mě je první lepší než druhý. Ten překvapivý efekt je údernější, protože snáze uchopitelný. T
Um, můj komentář nebyl myšlen jako haiku, ale jako pokus o kritiku ve třech řádcích,, především Tvého třetího textu.
Karpatský knihomoľ
08. 11. 2020Prvé dve sa mi páčia, Narcis nie.
Můrko,
haiku, které jsi mi poslala, je moc pěkné z jazykového hlediska a já ti za ně dávám tip, ale zapomínáš, že jsem bioložka, léta chovám ryby a trochu jim rozumím. Lín je ryba dna, která se u hladiny prakticky nevyskytuje. Když si do jezírka pořídíš třeba zlatou mutaci lína, pravděpodobně ani nebudeš vědět, že v jezírku nějaké líny máš. Naopak hladinové ryby jako jelce nebo perlíny vidíš neustále.
blackie,
všechna ta haiku se odehrávají v létě a ten Narcis na fotografii Václava Jiráska, který mě k haiku inspiroval, je dokonce nahý.
Evženie,
obrazy a odrazy. To splynutí dvou světů, jednoho nahoře a druhého dole se dá nejen namalovat, ale i vyfotit.
Atkij,
to přece není haiku ze života. Je to takové vymyšlené polosenrjů. Ale ta přírodní haiku ze života jsou. Já neberu české haikařské teorie nijak smrtelně vážně. Mě zajímá jen to, zda se moje haiku čtenářům líbí, jestli zabírají, jestli fungují.
blacksabbath
07. 11. 2020vodní zrcadlení.......první dvě eminentní.....a narcis by asi dnes zmzzl....:-))).....*/*****
Evženie Brambůrková
07. 11. 2020Vodní odrazy mám ráda, dobře se mi malují.
Metrosexuálů se v dnešní době najde určitě dost, ale že by se prohlíželi ve vodní hladině, je málo pravděpodobné...
atkij,
toho Narcise jsem tam připojila, protože i tohle haiku je založené na stejném principu : odraz a realita splývají v jediný celek. Máš určitě pravdu v tom, že tohle dílko se tak úplně nehodí k čistě přírodním haiku.
Díky za tip.
Nejvíce mě zaujalo první. Pohled na klidnou hladinu, kde se obraz zajímavé navrstvil.
Pokud používáš přírodní motivy, vůbec by mě nenapadlo vnímat narcis jinak než květinu. Pro neznalého je to dle mě těžko "čitelné". Něco jiného by bylo použít jen prosté pojmenování "muž" a mohlo by vzniknout docela vtipné senrju.
Goro,
díky za tip. Všechno je to o zrcadlení. Ke třetímu haiku mě inspirovala fotografie Václava Jiráska "Narcis"", na které má muž shlížející se ve vodě velmi dlouhé vlasy.
Pěkné, za mne nej dvojka :-), jen vlasy ve třetí beru metaforicky, jinak pěkné...