Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seA čtenář...
Autor
Schwalbe
Brbláme nad počasím,
brbláme nad poměry,
v čase žní hluché klasy,
skloněné všemi směry.
Otroci vlastních sklonů,
sluhové kultu těla;
na dlani hrst žetonů,
ruleta znehybněla.
Doufáme v odpuštění,
sami však soudci přísní.
Věříme v ujištění,
že přijde pomoc v tísni.
Pravda ta venku stojí,
my ve lži zříme štěstí.
Stejně jak v staré Tróji
je dnes kůň na náměstí…
Chodíme po Měsíci,
zkoumáme oceány,
duchovní trpaslíci,
chceme být světa pány.
Stojíce v bráně pekel
řešíme cenu piva.
Na zdi zas Mene tekel…
A čtenář znuděn zívá…
14 názorů
A vy to máte jak? Podle toho množného čísla "my" se mezi ty kritizované počítáte také. Jinak, taková kritika lidí nemá žádný smysl. Napište něco, nad čím by čtenář znuděně nezíval. Třeba něco o dobrém skutku, který jste sám vykonal.
Litartsi, pokud to máte jinak, než lidé vykreslení v tomto dílku, tak to je jen dobře! A čím více takových bude, tím lépe pro Zemi.
Mária Horná
11. 11. 2020"Chodíme po Měsíci,
zkoumáme oceány,
duchovní trpaslíci,
chceme být světa pány."
Áno! /*******
Um, ona každá pořádná moralita bude Kryla připomínat. Stačí se podívat do našeho baroka nebo i do starších textů, např. ze 16. stol.
Mně to velmi připomíná texty Karla Kryla a to včetně onoho rozhořčeného moralizování, o kterém mluví Safián. Vůbec není jednoduché napsat takovýto text a myslím, že by po zhudebnění tenhle text zněl velice dobře. Dost to tady převyšuje jiné básně "v řeči vázané". Tip.
Moralita se vším všudy. Pádně oživující ono věčné o tempora, o mores. Možná až příliš důsledná ve svém rozhorlení. A přece se někde v textu, zejména v závěrečných čtyřech verších, objeví cosi, co by obstálo i ve vážnějších odrůdách poezie.