Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seA zlomená stébla? (3.)
Autor
Gora
Kde všude bych se viděla raději! Píšu -
a měla bych uklízet, uklízím -
a měla bych vařit. Měla bych zůstat -
a odcházím volat linku důvěry.
Po první větě mám celkem jasno. Kličkuji
pozpátku k bodu zlomu.
Živé sny jsou stále živé. Tajím své taje
jako kočka, co proklouzla s outěžkem
hledat skrýš.
O nocích stává před domem bílý tygr. Dívá se.
Předstíráš, že nevidíš.
55 názorů
Díky, jsem ráda za tvůj pocit/dojem... původně byl "cyklus" několikanásobně delší, postupně ubírám a ubírám...musím dát pozor, aby vůbec něco zbylo.
Díky i za 40 - radost:-) a úžas:-)
Tahle tvoje mě fascinuje, něco na ní je a není to jen tygr:) - jen to není úplně ono, s některýma veršema bojuju, táhne mě to z nich ven, jinam ...
Měla bych zůstat -
a odcházím volat linku důvěry. -
mi přijde, že ses snažila dotlačit do symetrie - zůstat - odejít, netlačila bych možná tolik, poslouchej, kam to vede samo ... :) Tygra si nechám pro sebe:)
- ale jen, že jsem tu byla - a když už sem furt chodím, nebylo by správné si to tu nepoznačit ... :))
Norsko, tví agenti pracují nepřesně nebo je v tom nějaký úmysl. Já určitě členem žádného výboru nejsem. Možná je pro tebe těžké pochopit, že ještě existují lidé, kteří nedrží s nikým. Na podobné hrátky si najdi někoho jiného.
Norsko, diky za avizo! To je dost zajimavy. U tygra jsem si rikala, ze to vypada, jako kdyby to Gora opsala ode me :D (samozrejme v ucte vši )
Tak super. Koreny u Freuda najdu.
Jak víš, že o tom to není? :)
Díky, Pavle, jsi blízko... a jak se zdá, velmi schopný komentátor/ovšem ina tvé tao verše vzpomenu denně - máme kotě s bílou skvrnkou pod krčkem/.
Co jsou ty taje? Proč volat linku důvěry? Co by mohl symbolizovat bílý tygr?
Cizího muže, který vbuzuje zároveň strach i přitažlivost?
Vím, že to o tom není, jen jsem pustil fantazii na špacír...
Janino, 1/ MOC ráda tě tu zas vídám... platí to o dobrých holubech... na P. určitě
2/ MOC mě tvůj komentář těší - děkuji!!
Norsko, nic není pomíjivější než včerejší Písmák... tedy i Gora... a Norsko??, ptám se ve stylu názvu básně. To je jistota:-)... Díky za čtení.
Thea v tramvaji
21. 11. 2020Tahle je z nich nejlepší!!! Skvěla! Hned po prvním přečtení zafungovala! Opravdu inspiruješ :)
Bílý tygr je podle Freuda symbol. Gora je symbol. Celého Písmáku. Aféra Berbr je dávno zapomenuta
Tondo, díky, nemohl bys uvěřit??/jinak k tomu lyr. subjektu nemohu nic upřesnit... než co se dočteš/.
Je to minicyklus, a tak jsem data předpřipravila na měsíc, vždy po týdnu jeden díl. Kdo mne má v oblíbených, uviděl ty části hned při té před-přípravě - tady taje neuchováš, na Písmáku:-)/...
Jak se to dělá, že máš komenty o deset dní starší, než datum uveřejnění?
(... si tak v duchu říkám, nač přidávat k osmadvaceti tipům další....)
ale hele, za tu úžasnou prostotu, čistotu stylu jo. I když ženám tyhle role nevěřím. A možná.....čím skutečně "prostší" - ta žena - tím horší. Možná. A skoro jakoby to zhoršovala náboženská výchova. Nebo ne? Asi jsem se do toho zaplet. PLetu si autorku s lyrickým subjektem. Ale je to taková moje meditace nad tímto textem.
Zeanddrich E.
21. 11. 2020.. .
Velmi pěkná báseň. Nedávno tu byla jedna kompozičně podobná. Osobité pojetí. K tomu pádné obrazy. Už teď jsem zvědavý na další.
Petr Livingston
19. 11. 2020To ne, četl jsem je všechny po pořádku - ale tahle mě vzala nejvíc!
Potěšení na mé straně... je to cyklus a tys začal zprostředka, ale hlavně že jsi spokojen :-)
Petr Livingston
19. 11. 2020Goro, jedna z nejlepších, co jsem od tebe četl.Moc jsem si pochutnal...
PROZ - Evo, děkuju, obrázek se sice neobjevil, ale název knihy ano, zkusím sehnat... o toulavé kočky se starěm přes 30 let...
Achjo. Cokoliv, kde se na estetice, symbolice nebo prostě navození atmosféry podílí kočka mě dostává... Možná mne dostávají více než lidští hrdinové... A kočka co s outěžkem hledá skrýš? ... Hřejivě něžný obraz v mé hlavě... Krásně se mi asociovala vzpomínka na knihu: "Zen pro kočky, učení kočičích Mistrů Zenu"
Přikládám ukázku ilustrace z knihy a doporučuji k přečtení!
Tajené taje - to není omyl, ani neobratnost - to je gradace! Vcítit se... Nepřímá souvislost s triptychem a2a2a...
Přidávám se
Evženie Brambůrková
11. 11. 2020Taky bych měla uklízet, ale jsou zajímavější věci na světě.
blacksabbath
11. 11. 2020hezky to navazuje......Tajím své taje jako kočka, co proklouzla s outěžkem hledat skrýš......hlídej si své taje....si piš.....že jsem se vcítila.....*/*****
Karpatský knihomoľ
11. 11. 2020Slovo taje mi tam nesedí, bez neho (Tajím své) by bolo toho tajomna možno viac.
gabi tá istá
11. 11. 2020skvelé! ako ja toto poznám - tú prvú slohu *
Vždycky jsme někde jinde.
Živé sny jsou stále živé. Tajím své taje - přesné