Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seV sevření sama
Autor
kalip
a já šla sama, byl to snad
sám král podzimu - listopad
sevřel mi dlaně do pěstí
navzdory svojí pověsti
neděsil tolik, možná hřál
a já šla sama, lehčeji
pod pláštěm smutku, v naději
že devětsil zas vykvete
že svléknu i to prokleté
vítr se v olších tiše smál
a já šla sama, po poli
prozatím, ať si, kamkoli
je jedno kolik za to dám
pár zrnek v kapse ještě mám
strništěm protančím se dál
sama
11 názorů
nejlepší první. kontrast sama/sám ve dvou významech,moc pěkný. čím dál víc slábne ten dojem, ale i tak . působivé,tajuplné.. jakkdyby matka příroda sama šla. zrnka v kapse místo peněz jsou taky silné. Smutek a síla v ženské personifikaci. nesení svého údělu, přes hory doly. tiiiip :)
k té třetí sloce, jak se tážeš Gory, pro mě je tam minislabina v rýmech (koncovkách) dám, mám, dál
PS
sorry,
ptáš se Gory
měl bych držet hubu
Aťsi bych dala dohromady. První tři verše třetí mi přijdou "slabší" kvůli obsahu...
Děkuji všem za příznivé kritiky. Potěšily mě."Aťsi" se asi píše dohromady, že?Goro, rozpačitý je druhý verš nebo celá sloka? Já mám spíš problém se slokou první, kde je "sama" a hned "sám", ale nepřišla jsem na to, co jiného by tam mohlo fungovat.
Kalip, obsahově /pro mě/ moc dobré první dvě strofy, třetí jako by byla sestavena trochu "rozpačitěji", ale i tak - překvapila jsi... díky.
Tyhle vázané verše se ti moc povedly, kalip. Znějí mi jako písňový text a třeba by se daly i zhudebnit. Tip.
Radovan Jiří Voříšek
19. 11. 2020Atributy zemitosti zde fungují dokonale, dodávají dílu váhu klasického díla.
Povedená je i vnitřní síla básně vetknutá do postavy kráčející dál. Navzdory listopadu se vším co představuje – nepohoda, málo světla, tlení …
A i tak jde hrdina(ka?) posílen vidinou transfuze sil v podobě devětsil i přes pichlavé strniště, dál. S vidinou odhození vnitřních závaží.
Nepíšu to s despektem. Naopak.
Tip.