Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sestará opustená pivnica
Autor
Skarabea
Do starej opustenej pivnice
sa už nikto neodváži vkročiť
akoby to bola rozvodnená rieka, ale nie je
sa tam čoho obávať
naozaj nie je
ani ku mne už skoro nikto nepríde
akoby som bola kliatbou
tutanchamónovej hrobky, ale nie som
až taká odlišná od tých
čo sa boja vstúpiť do starej opustenej pivnice.
16 názorů
Thea v tramvaji
20. 12. 2020Opuštěnou pivnici vnímám spíš jako slepé rameno řeky. Ale beru tvůj pohled na věc a tvou představu. Máš to napsané lahodně, smířlivě. A na konci se to krásně vrátilo k začátku. To mám tak ráda :)
Možná to dělá ta pověst (bývalé) rozvodněné řeky. Tak trochu si říkám o oprávněnosti zmínky o tutanchámové hrobce. Z toho jinak velmi hezky koncipovaného a v podstatě laskavého textu vystřeluje bez odezvy a přitom slibuje. Zasloužený tip.
lisabonska kava
20. 12. 2020Wow bomba. Pre mna najoriginalnejsi slovensky autor na tomto serveri, vzdy niecim v basni prekvapis. Ta analogia pivnice a lyr. subjektu je mega. Super zaver, nuti filozofovat nad (schizofrenickou) dualitou liryckeho subjektu. 10/10. Pre mna je basen uplna. Hocico naviac by bolo too much.
Zkusil bych něco udělat jinak. Třeba zajít do té staré opuštěné pivnice.
ďakujem obom :)
báseň som ale šte nechcela publikova, ale nejak mi ju asi neuložilo do koceptov.
Tahle je kouzelná.
Možná... když nemají sklepení úplně v kondici tuhletu... statiku, tehdy jeden může drobátko znervóznět. A bát se.
Moc radosti mi to neudělalo. Námět je nadějný, ale jeho možnosti zůstaly nevyužity.