Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seInformační tabule: PRŮMYSLOVÁ ZÓNA, LÁZNĚ
Autor
Entropia
Není to měsíční krajina –
přistávací plocha
je zamořená něčím organickým
možná tady byl život
odpalovací rampy
torzovitě ční
uprostřed neznámé
dosud nepojmenované planety
podzemní dunění setrvale slábne
asi jen občasné reziduum
někdejší tektonické činnosti
sloupovitý artefakt
pod hvězdnou klenbou
připomíná navigační bod
s rozlišitelnými znaky
zastávka Lazy – Dělnický dům
žert?
experiment zaniklé civilizace?
šerem pronikají světla
pilot se tváří humanoidně
ale něco je jinak –
nemá roušku
podvrh
nenastupovat
clona zfosilnělých drápků
dál hrozí pohlcením
dokud díra v systému
neodhalí HLAVNÍ NÁDRAŽÍ
modravě nasvícené
informační tabule
vlaky měly dávno jet
nikde živáčka –
dokonalá maketa
v životní velikosti
jako všechno
jako protektorátní budovy
sterilně obílené
se sterilně bílými okny
v geometricky úpravném areálu
za jedním z oken se svítí
9 názorů
Díky, děvčata. Silene, asi máš pravdu, ale mně to slovo zní tak nějak jako z technického slovníku. I když vzhledem k tématu by tam možná zapadlo.
Uvědomila jsem si, kterak mi svou galaktickou atmosférou intenzivně připomíná tu jarní (Jaro za humny), již držím v jakési mlhavé patrnosti, až jsem se musela vrátit, porovnat si v hlavě vlastní diferenciační vnímání.
Oceňuji přiřaditelnost k aktuální situaci, kterou zároveň není nutno četbu podmiňovat, což mě baví asi nejvíc. Přesto i v prvním případě ráda za tento způsob uchopení.
Jelikož mě subjektivně poněkud vyrušuje konkurence sufixů ve zvolených výrazech torzovitě x sloupovitý, umístěných poměrně blízko sebe, že jsem ten první ještě ani nezapomněla, jak mě bodl do očí, přemítám, zda by nemohlo dojít k nahrazení adverbiem torzálně, kam by se pošouplo vnímání při takové nuanci.
zajímavé, hezký konec :)) na mě moc slov, ale naloupala jsem si ta svá :)
blacksabbath
30. 11. 2020za jedním z oken se svítí...........*/***********************************
má to atmosféru, ty obrazy mi přijdou docela plastické... tempo básně je pro mě tak akorát... možná bych ten text tak nekrájela - některé verše by se podle mě daly sloučit v jeden.
a napadá mě, že by se mi to víc líbilo jako prozaická miniatura anebo třeba krátkej film.
Díky všem za spolubloudění:)
Predragu, ono vypadat a tvářit se jsou téměř synonyma. Jen když o někom řekneme, že se "tváří", tak mu to "vypadání" moc nevěříme :-)
Predrag_Tomič
29. 11. 2020Je to prima, má to atmosféru i svěží jazyk. Trochu jsem se zarazil akorát u "pilot se tváří humanoidně". Může se někdo tvářit humanoidně? Nebylo by lepší spíš "vypadá" atd.? To zasazení do rádobyvesmíru je boží:)