Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSlast
Autor
Kaj
Ležíme na koberci
ve zhasnuté místnosti
vnímáme rozsvícená světla
daleko venku
teplo
nepotvrzené bezpečí
Můžeme nechat čas
nerušeně plynout
vše se obejde úplně bez nás
je to příjemné, relaxační
Tvé hroty se nepozorovaně
zarývají do mé kůže
Přesunuji se níže
lekám se svatokrádeže
chtěl bych být jako hurikán
jako žralok
Dotýkáš se mě
připomínáš
že vana
bazén bázně
je vypuštěná
Dáváš jsi mi svobodu
mohu být
kým chci
Uklidňuji se
zpomaluji
chci Tě nechat uzrát
Pro Tvou šťávu
z oharku trpělivě vyfoukávám plamen
Proměňuji se v dláto
ubírám z Tvé měkkosti
dokud z Tebe nezbyde
jen pokora touhy
Stávám se dalekohledem
zaostřuji
na hvězdy vášně
na obloze Tvého těla
Naslouchám Tvým vzdechům
odleskům na vlnách
V čase nula
jsem se propadl
do slabosti dítěte
i tak jsem vyhledal Tvůj pohled
byť mě mohl spálit na popel
Ve Tvém náručí
jsem se stal tak konkrétní
že se bojím pohledu do zrcadla
abych se nepořezal
Zavřela se nám
závora přátelství
jeden bez druhého
budeme kulhat
18 názorů
Pokud neumíme dobře hebrejsky, aramejsky(jazyk, kterým mluvil Ježíš), řecky a latinsky, těžko si můžeme udělat na bibli relevantní názor. Vždy budeme přejímat jen názory jiných, které jsou dle naší logiky nejblíž k pravdě a nebo které se nám jen líbí. Já mám na většinu otázek, o kterých se vedou nekonečné diskuse, jen přibližný názor. O evoluci ale vím dost na to, abych mohla striktně tvrdit, že tento proces je ve skutečnosti něčím jiným, než se traduje. Proto si myslím, žes ve svých úvahách skloubil jen svou vlastní představu o evoluci se svou vlastní představou o knize Genezis. Představa o něčem je vždy něco zcela jiného než realita sama. Když vyhraješ nějakou diskusi(třeba ty versus farářka) změníš nebo upevníš svůj názor na předmět sporu. Upevníš zase jen svou představu. Pokud si toto člověk uvědomí, stane se agnostikem a nezatěžuje se filosofováním, které nikam nevede.
Oproti filosofii může být poezie s jistým obsahem jen rukavicí hozenou do ringu. Může si klást za cíl jen vyvolat spor, který třeba nemá řešení, ale jakákoli intenzivnější duševní činnost může vést k neočekávaným výsledkům. Báseň si může dovolit věčný otazník.
Vzpoměl jsem si na obdobu mužské bradavky u ženy. Je jí klitoris, jakýsi zmenšený penis. Ženská sexualita se prý hodně rozvíjala v "nedávné" době. V dávných dobách prý ženy sex moc nevzrušoval. Nejsem na to odborník. Tyto informace si pamatuji spíš mlhavě.
Co se týče náboženství, tak mi vše připadá jako v té pohádce, kdy král nebo princezna vždy musí odpovědět: "I to je možné." Slyšel jsem velmi hezké srovnání začátku Genesis a Gilgameše od Jana Sokola. Dokonce ve dvou verzích. Genesis 3 byl pro mě léta těžký oříšek. Snažil jsem se to napasavot na evoluci. Nakonec se mi to k nelibosti farářky podařilo. Bylo neuvěřitelně, jaké se musely řešit maličkosti.
Já jsem taky věřící, ale bibli nemůžeš brát doslova. Většina knihy Genesis je opsaná z mnohem starších mezopotámských textů a špatným přkladem vznikly obroské zmatky. Evangelium Svatého Jana je zase převzaté ve své úvodní části z textů egyptských. ...Kniha, která je z velké části přepsaná z mnohem starších textů přece nemůže být zjevená, nemyslíš ?
Jsem věřící. Vím, že nejdřív byl stvořený muž a pak teprve žena (nevěřím ale, že by svět byl stvořen za sedm dní).
Má úvaha s bradavkami ale na toto necílila. Bral jsem to tak, že jako my máme bradavky, tak Vy zas máte něco jiného, mužského, pro Vás nepotřebného.
Na temeni jsou zase chlupatější ženy :-)
Samozřejmě, že je mají. Až budeš hladit kocoura, můžeš si je nahmatat.
Relikt ? Tím jako bys říkal, že ženské pohlaví je starší a muži jsou vývojově dál. To já si opravdu nemyslím. Je to spíš naopak. Jen se podívej, jak jsou muži chlupatí. Někteří jsou chlupatí jako opice. To spíš ta "srst" je relikt.
Mají funkci erotickou. Nevím, zda jiní safčí samci je také mají. Mě připadají jako relikt.
Myslím, že bradavky mají normálně u mužů jen funkci erotickou, ale s pomocí patřičných hormonů je lze tak říkajíc "uvést do provozu".
Milá elíno, díky za pozorné čtení. Bradavky mě překvapují už tí, že jako muž je vůbec mám. Kdybych byl klidnější a trpělivější, třeba bych objevil více podobných míst.
Možná máme něco společného. Oba píšeme o smyslových prožitcích a taky oba píšeme o prsních bradavkách.(Já v básni Vlajkonoš.) Ty se ale díváš ještě dopředu, já už spíš jen dozadu.
Musela jsem se pousmát závěru tvé básně...Párkrát jsem taky měla dojem, že bez někoho nemůžu žít. Vždycky se ale nakonec ukázalo, že on beze mě může žít docela snadno a že já to bez něj konec konců taky vydžím.
Už jsem si myslela, že si jen prostřednictvím slov prožíváš něco znova, ale poslední dvě strofy jsou o něčem jiném a to se mi líbí. Tip.