Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVykovaný
Autor
Fidzi
Léta ví, žárlivá.
25 názorů
Cvrcko, vážím si, že ti básnička stála za úvahu, jak asi byla vytvořena. Zkouší samozřejmě vést - odněkud někam, proč bychom jinak vůbec měli mluvit! Ale nakolik se jí to daří, to je přeci...na čtenáři :)
Ty ses tak vtipna! :D mazat nebudu. Jen prostě zmlknu. Nikdy bych nevěřila, jaka je to robota, psat denně něco s konkretnimi parametry.
Děkuji.
Jestli tuhle někdy smázneš, tak jsi shnilá brambora! ... si ji zkopčím , radši :D
Děkuji, atkij, jistě že je možné jej bít..... :) ovšem sdílení uprimneho ctenářského dojmu je pro me velmi cenné!
Fascinující báseň.
Já chci bít povětří ... představuji si tuto zbytečnou, nelogickou a zároveň osvobozující činnost. Až ruce perutě ovládnou s-mysl.
No, ja nevím. Ja jsem asi fakt exot , takze si ze mě nic nedelej, ale
Vážně?
Ten napad je super, ale proč proboha nad tím nesedis tri dny (haha, doufam, ze je Ti tak sedmnáct a nemáš nic lepšího na práci :D ) a neudělaš to pořádně?
Tem strofam chybi spojitost. Je tam lehce (slabě ) tusitelna, ale je tam doopravdy? Vlozilas ji tam? Nebo spolehas (a vychazi Ti to), ze stačí natuknout? Je tam záměr? Neni moc dobře citelny...
Safiáne, Josef Palivec je velmi lichotiva asociace a úplně jina třída :), děkuji velmi pěkně. A je možné hledat a hledat co nejdokonalejší formulaci...
ženom se teda divím, že ještě nepřišel žádný výběr.
poslední strofa třeba mne právě vede až do toho ticha, až za, kde jsem právě jen já a Ona. Pokud se mi podaří - jako že ne - být tam dostatečně dlouho, ego zmizí.
ze všech vyjadřovavších se mi safián rozpáčil oko. jsem mu za to welice welice. nad Weličkou (zrowna w tom ležím).
ale musím si to přečíst, ač mám strach, že přestává sranda.
Jejsem ..... jswm tak rozrušen, že dělám automaizovanbé překlepy.
Ještě jsem to nečetl a už je mi to jasné.
rudé karafiáty asi nemyluješ----
Radovan Jiří Voříšek
08. 12. 2020svěží, ta slovní hříčka - Mně sýci ... je výborná
baví i množství rozvojek, roztrojek, které sice dávají vypátrání pravého sdělení menší šanci, ale proč ne
Podle toho, co jsem uvedl výše, namá asi smysl dumat o jiné formulaci. Mohla by to i pokazit.
Fidzi, nápadité to je, což o to. Jinak by mě ani nenapadl známý básník pro básníky Josef Palivec. U toho by mě ani nenapadlo něco vykládat. Krátká báseň na ukázku.
Čas klíme v chaluhách. / A pookřálé snění / si hledá na luhách / své marné ztělesnění // a šeptmo rozžíná / tvůj svit, ó zlatobýle, / jenž tiše požíná /trs černočerné chvíle.
Palivec je i mistrem rýmu. Velký obdivovatel čtyřslabičného rýmu ve středověké básní o Sv. Kateřině (Kateřinu /mateřinu) zasadil do svých básní několik čtyřslabičných rýmů (možná i jeden pětislabičný). Obávám se, že jsou to, k pohoršení znalců správného rýmování, samé gramatické rýmy. Možná by bylo lepší, kdyby si místo papouškování nesmyslných pouček něco takového zkusili ve skutečných básních. Zatímco Palivec v podstatě zůstává u abstraktní řeči a hledá krásu v každém jejím záhybu, jiný básník téhož směru (Holan ve sbírkách z 30 let) proráží její mraky abstraktními myšlenkami.
a já bych to tak nechala - básnička je celá kovaná, proč by se v ní nemohlo bít? :D ... na co by bylo teda tolik kovu? :) Ale nechám na sýcích
snake_01, děkuji též. A děkuji za podnět k autenticitě textu. Původně vystavěn na "bít ve zvoncích" než jsem se chytila těch sýčků. Dost možná ještě preskládám k "bít perutí" - takže třetí strofu jinak. Zatím takto a děkuji.
Děkuji, Safiáne. Budeš prosím tak laskavý a napíšeš mi sem i jméno té linie? (Ach, když si člověk připadá napadity :) )
Souhlasím se Safiánem, zároveň to ale nese i jednu nevýhodu, totiž stejnou, která se vztahovala i k tomu zmíněnému směru: je třeba dávat pozor, aby se to nepřekombinovalo. Například : chci bít povětří je už na mě trochu moc, protože se to pro mě posouvá příliš daleko od možnosti seriózního výkladu v rámci celku. Jinak se mi ale text velmi líbí a některé pasáže zvlášť. Tip.
Pro mě velmi inspirativní návazností na jednu z exkluzivních linií 20. stol.