Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seAdvantage na samotě
Autor
Bříza
chladný je vzduch
těžký a šedý
jak uhelnatý zimní dým
možná se čeká na koledy
na světlo
které pocestným ukáže cestu v poli bláta
z nebe déšť sněhem těhotný
a tma
sotva se blíží pátá
tušení postav za oknem
v síních kde houstne šerosvit
nehybné ticho
mrtvý klid
v síních z nichž nelze odejít
kde den je nocí noc je dnem
zmrtvený čas se s deštěm lije
jen oheň tajný v kamnech žhne
je ráno
pak je poledne
na kost je peří vyškubáno
a smrt se šklebí na rafie orloje
jemuž došlo pero
a stojí
jak čas mezi námi
krupiér bledý šeptá "zero"
a prach se zvedá z loňské slámy jak ďábel když se zjevit chystá
v stodolách zejí prázdná místa
zrcadla slepá mezi trámy
chomouty dávno mrtvých koní
ach prosím
letos ještě ne
20 názorů
Morticia Adams
25. 01. 2021Za mě velké ano! * Ukládám...
kouzelná_květinka
28. 12. 2020trochu mi to připomíná Polednici :-)
Zvláštní, nenápadný rým, je to umění, dát ven duši a umět ušít...na vázaný je nejlepší lawenderr, pro mne, bez třech teček.
Tos mi hodil hodil dobře tlustou deku přes hlavu, včetně tý mrazivý erbenovský citace. Kdybys stál o kritiku, tak podle mě je výbornej rozeběh a poněkud slabší (tím nemyslím špatnej) finiš, ale nenech si radit - každej by napsal báseň někoho jinýho určitě mnohem líp :)
Dávám tip
místy patetické, ale jako celek to působí dobře: nostalgicky - depresivně; prostě jak se na konec roku sluší a patří.
blacksabbath
23. 12. 2020neškrtla bych ani slovo.......jsem také vzdychavec.....*/*****
Překrásně dekadentní. Při četbě jsem ani nedýchala. Správná vánoční atmosféra. Tip.
Pro mne krásná. Patřím také mezi ty, kdo "vzdychají". Zatímco ještě před pár léty jsem se bránil psát třeba o smrti, byť ne napřímo, protože jsem měl pocit, že na to nemám právo, že by to byla póza, dnes, pokud jde o emoce napřímo, to neznamená, že kýčovitě a vykřičeně, o nich píšu, protože, kdo ví, jestli to člověk ještě stihne. A zvláště, když jsou to ony, které inspirují a doslova nutí.
Law ... to je Ti těžký. Myslíš, že je fakt nutný dělat v poezii ramena podle toho jak to dneska běhá?
Nebo doufat, že tě lidi vezmou i s tím, jak to máš ? Mám zapřít, že jsem vzychnul, aby se to líp prodávalo?
- já bych si připadal blbějc jako podvodník, než jako člověk, co přizná slabou chvilku
Z pozérů je mi ouzko. Ale je mi jasný, že za to nemohou - mám za to, že jsou spíš lidi sevření a vyděšení - a bojí se otevřít druhejm a hlavně, že "vypadnou ze škatulky" a neobstojí. Já už fakt nemám proč takovou hru hrát...
Však já beru ... jen jsem si k tomu musela říct svoje:) Dneska se nesmíš bát, si říct - kdy teda?
a mně ti přišlo hezký:) a těžký do plic a tak vůbec - jen ten konec by se mi možná ještě o fous ..., kdybys nevzdychnul :) (vzdychnuls! - já to četla ...)
Břízo pěkný, ale možná by toho stačila první polovic, ale to bude asi mnou. Tip :-)
Neboj, letos ne-e. Étos ti nechybí, zato pathosu máš nepřeberně. Nic proti nim.., škrtal bych